۸۰ درصد ازصنایع استان فارس به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده است.
کد خبر: ۵۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 25 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: نزدیک به ۸۰ درصد ازصنایع فارس به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز و تحت نظارت دائم هستند که ساخت و تکمیل سیستم تصفیه فاضلاب  سایر صنایع استان در دستور کار بوده و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید از واحد صنعتی، معدنی و خدماتی استان به منظور کنترل و رفع آلودگی انجام شده، افزود: به ۹۳ شکایت رسیدگی و در ۸ ماه اخیر برای ۷۵۰ واحد صنعتی، معدنی و خدماتی در استان فارس به علت ایجاد آلودگی و رعایت نکردن مسائل زیست محیطی اخطار رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۵۲۰ واحد اقدامات لازم را برای رفع آلودگی انجام داده اند.

مرادی بیان کرد: به استناد تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده نام واحد‌های صنعتی که در طول سال آلایندگی این واحد‌ها بر اساس بازدید و اندازه گیری انجام شده در فهرست صنایع آلاینده استان ثبت می‌شود که در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۶۶ واحد صنعتی در فهرست مذکور ثبت شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست استان نظارت بر تمامی واحد‌های صنایع آلاینده بوسیله کارشناسان محیط زیست در ساعت‌های مختلف به صورت سرزده  انجام و اقدام به نمونه برداری غبار‌های خروجی از دودکش کارخانه‌های آلاینده می‌کنند که این امر نقش بسزایی در کنترل صنایع بزرگ استان فارس به طور شبانه روزی دارد.

مرادی ادامه داد: تعدادی واحد صنعتی به سیستم  آنلاین اداره کل پیوسته اند که کنترل به صورت لحظه‌ای و شبانه روزی انجام می‌شود و با فعالیت ۷ آزمایشگاه فعال و معتمد در استان فارس پارامتر‌های آلاینده واحد‌های صنعتی و خدماتی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار