خطیب نماز جمعه کازرون گفت: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین و در حدی که بیانش زشت و ملال آور است که این امر توجه مسؤولان و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را می‌طلبد تا زمینه آشتی با کتاب فراهم شود و فرهنگ کتابخوانی ترویج یابد.
کد خبر: ۵۲۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 10 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت اربعین حسینی اظهارداشت: اربعین نشانه پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر است و به معنای این است که ارزش شهادت با گذشت زمان فراموش نمی‌شود.

وی گفت: در راهپیمایی اربعین که یک سنت رایج  از گذشته‌های دور بوده تمام بشریت چه شیعه، سنی، مسیحی و مسلمان و غیر مسلمان همگی حضور دارند و به‌عنوان نقطه وحدت برای تمام بشریت است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: به‌خاطر درس انسانیت و آزادگی و وفای به عهدی که امام حسین(ع) دارد تمام بشریت اعم از مسلمان و غیر مسلمان احترام می‌گذارند و در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

خرسند تصریح کرد: با وجود شیطنت‌های آمریکا و رژیم پلید صهیونیستی، سنت حسنه راهپیمایی در اربعین حسینی هر ساله بیش از پیش با ازدیاد جمعیت روبه‌رو بوده که این راهپیمایی مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت است.

وی از متصدیان دو موکب شهرستان کازرون از جمله، انصارالمهدی در شلمچه و موکب احباب‌الرضا در کربلای معلی که هر دو وظیفه پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی را به‌عهده داشتند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه کازرون 24 آبان‌ماه سالروز بزرگداشت مفسر قرآن کریم صاحب تفسیر المیزان، مرحوم علامه طباطبایی به‌عنوان روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری را گرامی‌داشت و با ابراز تأسف بیان داشت: آن چنان که جامعه ما با وجود سابقه درخشان در تمدن، دین و دیانت و انقلاب داشته و هم‌چنین با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در امر کتابخوانی متأسفانه به این مهم اهمیت داده نمی‌شود.

خرسند متذکرشد: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین  و در حدی که بیانش زشت و ملال آور است که این امر توجه مسؤولان و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را می‌طلبد تا زمینه آشتی با کتاب فراهم شود و فرهنگ کتابخوانی ترویج یابد.

وی از پدر و مادرها خواست اهل مطالعه باشند تا فرزندان هم به تبعیت از آنان به کتابخوانی روی بیاورند.

امام جمعه کازرون از اینکه رستوران‌ها و سمت و سوی مردم برای پر کردن شکم و خرید غذاهای رنگارنگ سوق داده می‌شود و رستوران‌ها شلوغ‌تر از کتابخانه‌ها است ابراز تأسف کرد و گفت: بهتر هست به همان نسبت که به غذا و پرکردن شکم می‌اندیشیم در امر مطالعه و خریدکتاب و هم هزینه کنیم.

خرسند افزود: لذت غذا را بیش از کتابخوانی چشیده‌ایم و فرهنگ کتابخوانی در جامعه مان به خوبی جا نیفتاده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به شیطنت‌های رژیم آل سعود که با دلارهای نفتی منطقه را به آتش کشیده‌اند اشاره کرد و گفت: این رژیم طایفه ایی نمی‌خواهند از گذشته و حال تجربه کسب کنند و دست از شیطنت بردارند.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: رژیم فرسوده آل سعود زشت ترین نوع دخالت را در امور کشوری مستقل مثل لبنان را انجام می‌دهد و علیه حزب‌الله و جمهوری اسلامی موضع می‌گیرد و نخست وزیر این کشور را وادار به مخالفت با حزب‌الله لبنان می‌کنند.

خرسندادامه داد: رژیم آل سعود با این دخالت ها در مسائل داخلی خود که مقدمه‌ای برای اضمحلال این رژیم هست سرپوش می‌گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار