معاون قضایی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری فارس گفت: پنج دفتر خدمات قضایی در شیراز وجود دارد که بزودی پس از طی مراحل قانونی ۱۵ دفتر خدمات قضایی در شهرستان های فارس ایجاد می شود.
کد خبر: ۵۰۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 07 October 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان: عبدالنبی نجیبی، معاون قضایی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان فارس امروز (15مهر) در مراسم افتتاحیه فاز اول دادرسی الکترونیک قضایی که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، هدف از ایجاداین طرح را صرفه جویی در هزینه ها و زمان دانست و گفت: در این سامانه با وجود این سامانه سلامت کار ارتقا پیدا می کند و باعث می شود آرشیو کاملی از اسناد داشته باشیم و هدف اصلی تسهیل کار و افزایش کیفیت خدمات مردم است.
 
وی با اشاره به اینکه این سامانه باعث شفافیت در کار می شود، اظهار داشت: 55 درصد ابلاغ ها به شکل الکترونیکی انجام می شود که این روند از شهریور سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
 
نجیبی با یادآوری این مطلب که ابلاغ الکترونیک کاهش هزینه ها را در پی داشته است، اضافه کرد: پنج دفتر خدمات قضایی در شیراز وجود دارد که بزودی پس از طی مراحل قانونی 15 دفتر خدمات قضایی در شهرستان های فارس راه اندازی می شود.
 
معاون فناوری اطلاعات دادگستری کل استان فارس از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک در سه نقطه زندان برای ارتباط تصویری با زندانیان خبر داد و گفت: در کنار کابین ملاقات حضوری سه کابین ارتباط تصویری وجود دارد که قابل توسعه است.
 
نجیبی با اشاره به اینکه به طور خاص، تسهیل ملاقات زندانیان با قضات و برگزاری جلسه محاکمه الکترونیک برای عدم انتقال زندانیان خاص مد نظر است، افزود: این روند باعث ارتقا امنیت در انتقال زندانیان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار