مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: حجم مطالبات کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌های این استان از سال 1383 تا پایان سال گذشته 160 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 16 June 2015

سید محمدامین جعفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 100 درصد مطالبات کتابخانه‌های عمومی استان فارس از شهرداری از 10 سال گذشته تاکنون 27 درصد محقق شده و 73 درصد دیگر وصول نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت مطالبات از اهرم قانونی استفاده کرده و شهرداری‌های این استان را ملزم به پرداخت مطالبات این نهاد مردمی که در راستای ترویج فرهنگ گام بر می‌دارد، می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: به دلیل همکاری نکردن شهرداری‌ها از انتخاب شدن به‌عنوان پایتخت کتاب محروم شده‌ایم و اهواز به‌ جای شیراز شهر ادبی، مذهبی و دینی معروف این عنوان را گرفته است.

جعفری با اشاره به اینکه به ازای هر 100 نفر 1.5 مترمربع سرانه فضای مطالعه در این استان وجود دارد که این میزان در سند چشم‌انداز 1404 باید به هشت متر برسد، افزود: برای برقراری جامعه ایمن و کاهش آمار طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی باید کتاب‌خوان واقعی داشته باشیم و با مطالعه کتاب‌های روز، نگاه‌های جهانی را به‌سوی خود معطوف کنیم.

وی بیان داشت: افزایش سطح دانش کتابداران به‌ویژه کتابداران روستایی، برگزاری کارگاه‌های سه‌روزه در روستاها و مناطق محروم و نیز افزایش بیش از 500 تا یک‌هزار عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی این استان از جمله فعالیت‌های این نهاد مردمی بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: افتتاح 6 کتابخانه به‌ ویژه در شمال شیراز واقع در بوستان کوثر با 10 هزار عنوان کتاب و معرفی کتاب نویسندگان این خطه از میهن اسلامی‌ نیز ازجمله فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوده استان است.

جعفری بیان داشت: فضاهای مجازی بخشی از زندگی حقیقی مردم کشور شده است و در همین راستا کتابخانه خانواده در گوشی‌های تلفن همراه نصب شده تا از این طریق فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور به‌ویژه استان فارس ارتقا دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار