دانش آموزان 34 سال پیش دبیرستان و دانشسرای شبانه روزی شهید مطهری آب باریک شامگاه جمعه برای بیستمین بار در طول سال های پس از فارغ التحصیلی در شیراز گردهم آمدند.
کد خبر: ۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ 14 February 2015
به گزارش ایرنا، دبیرستان و دانشسرای شبانه روزی شهید مطهری آب باریک سال 1359 در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال شیراز تاسیس شد و پس از 30 سال فعالیت، به دنبال سیاست های دولت قبل تعطیل شد.

در میان دانش آموزان دیروز این مرکز آموزشی که گردهم آمده بودند، چهره های آشنا همچون ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شماری از مدیران کنونی و سابق در وزارتخانه ها، ادارات کل استان فارس، فرمانداران اسبق شیراز و یاسوج دیده می شدند.

در این میان، شماری از دانش آموختگان این مرکز آموزشی نیز در کسوت پزشک، مهندس، قاضی، معلم و مدیر آموزش و پرورش، کشتی ساز، مدیر پروژه های نفت و گاز کشور و ... دیدارها را تازه کردند.

این گردهمایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز این مرکز آموزشی همراه بود.

این گردهمایی برای بیستمین سال پیاپی با حضور حدود 200 تن از دانش آموزان سابق این مرکز آموزشی برگزار شد.

در میان چهره های حاضر در این گردهمایی که با عنوان 'روزی به یاد دیروز' برگزار شد، موسس این مرکز آموزشی، برخی مدیران و دبیران این گردهمایی نیز حضور داشتند و باری دیگر از آنان قدردانی شد.

سخنان عبدالحمید نوید مووسس دبیرستان و دانشسرای شبانه روزی شهید مطهری آب باریک با نکات جالب توجهی همراه بود.

مووسس و نخستین مدیر این واحد آموزشی گفت که شهید رجایی مجوز تاسیس این مرکز آموزشی را در سال های آغازین انقلاب اسلامی به امضا رسانده بود.

نجفیان دومین مدیر این واحد آموزشی نیز از آغاز تا انتهای سخن خویش را به خواندن اشعار از جمله از لسان الغیب حافظ شیرازی اختصاص داد.

محمد برزگر از فارغ التحصیلان دبیرستان و دانشسرای شبانه روزی شهید مطهری آب باریک درباره این گردهمایی به خبرنگار ما گفت: علاوه بر این که این گردهمایی به تازه شدن دیدارها و یادآوری خاطرات سال های تحصیل منجر می شود و در اثنای این دیدارها، همکلاسی های سابق از مشکلات همدیگر در زمینه هایی چون پزشکی، مالی و ... مطلع می شوند و در صدد رفع آن بر می آیند.

وی اظهار کرد: این برای بیستمین بار است که همکلاسی های سابق در این مرکز آموزشی دور هم جمع می شوند و همه امور این برنامه و هماهنگی ها را خود انجام می دهند.

برزگر گفت: می توان گفت، در 20 نشست برپا شده در مجموع حدود 500 نفر از دانش آموزان سابق این مرکز آموزشی به طور متناوب حضور یافته اند؛ به عنوان نمونه برخی از همکلاسی ها اینک در کشورهای اروپایی، کانادا، امارات و ... زندگی می کنند و از این رو، در برخی گردهمایی ها و نه همه نشست ها حضور می یابند.

این آیین با قدردانی از دو تن از مدیران سه دهه قبل این مرکز آموزشی خاتمه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار