مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: جشنواره های مختلف فیلم، تئاتر، موسیقی و... به مناسبت دهه فجر در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷ 20 January 2015

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بهزاد مریدی،با تاکید براینکه ایام ا... فجر انقلاب اسلامی دارای ارزشها و زیرساختارهای سترگ فرهنگی است، افزود: تولیدات اصحاب فرهنگ و ادب و هنر در روزهای دهه فجر بهترین فرصت برای ترویج ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی به نسل امروز است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در مورد جایگاه والای ایام دهه فجر یادآور شد: دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است، بنا بر این هنرمندان باید با آثار و اندیشه ای فاخر خود در ترویج ارزشهای آن تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف فجر اظهار داشت: امسال همه بخش‌های جشنواره اعم از فیلم، تئاتر و موسیقی براساس جدول ‌بندی مشخص در شیراز برگزار می‌شود و زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر از 14 تا 23 بهمن ماه است.

وی با بیان اینکه هنوز فهرست و عنوان فیلم‌ها به استان‌ها اعلام نشده است، گفت: پیش‌بینی اداره ارشاد فارس در بخش فیلم 17 اثر است که با برطرف شدن محدودیت‌های مالی در دو یا سه سالن سینما پخش می‌شود.

مریدی با اشاره به اینکه تالار مرکزی شیراز هنوز ساخته نشده، افزود: تالار حافظ تنها سالنی است که استانداردهای لازم را دارد و در تئاتر، موسیقی و فیلم فجر از آن استفاده می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به زمان‌بندی تئاتر و موسیقی فجر یادآور شد: در زمینه تئاتر فجر هفت اثر گزینش شده‌اند که در هشت تا 10 بهمن و موسیقی هم در همه ژانرها و از 24 بهمن تا دو اسفند در تالار حافظ برگزار می‌شود.

مریدی به جشنواره هنرهای تتجسمی امام رضا(ع) نیز اشاره و تصریح کرد: شورای سیاستگذاری برای برگزاری این جشنواره تشکیل شده و اواخر فروردین ماه نیز به طور رسمی فراخوان اعلام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: جشنواره یاد شده در سه محور یک تصویر از یک حدیث، فرهنگ رضوی و امین ولایت که درباره حضرت شاهچراغ (ع) است، برگزار می‌شود و هرسال 40 درصد برگزیدگان کشوری از استان فارس هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار