شمال فارس با وجود اینکه یکی از محورهای حادثه‌خیز استان است، اورژانس هوایی ندارد.
کد خبر: ۴۶۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 18 July 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: فارس در تعداد جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی با آمار هزار و 74 نفر کشته حوادث برون‌شهری، جایگاه اول را در کشور دارد»؛ این سخنی است که سردار احمد علی گودرزی رئیس پلیس راه شمال فارس در سوم تیر در یک نشست خبری مطرح کرده است.
در میان محورهای استان 5 محور حادثه‌خیزتر هستند. به گفته «علیرضا سیاهپور» مدیرکل راهداری استان محورهای «شیراز-آباده-ایزدخواست»، «شیراز-فسا- داراب-بندرعباس»، «سه راهی کوار-جهرم-لار»، «شیراز- دشت ارژن» و «قائمیه- سه راهی راهدار» بیشترین حادثه را دارند.
با توجه به این حجم از تصادفات در فارس لزوم راه‌اندازی اورژانس هوایی در نقاط مختلف برای پوشش این تصادفات ضروری به نظر می‌رسد.
 به گفته «محمدرضا عالی‌منش» رئیس اورژانس فارس در حال حاضر 3‌اورژانس هوایی در شیراز، لار و جهرم راه‌اندازی شده که نقاط جنوبی و مرکزی استان را پوشش می‌دهد.
وی از لزوم راه‌اندازی اورژانس هوایی در شمال فارس سخن می‌گوید و معتقد است که با توجه به تصادفاتی که در محور شهرستان‌های شمالی رخ می‌دهد یک پایگاه اورژانس هوایی می‌تواند تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف را کاهش دهد.

آباده پرترددترین شهرستان استان
شهرستان آباده یکی از پرترددترین شهرستان‌های استان است که به گفته فرماندار آن روزانه 8 تا 15 هزار تردد در محورهای آن ثبت می‌شود. «محمدرضا زارع» می‌گوید: آباده در مسیر 4 استان فارس، یزد، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و به دلیل تردد زیاد در جاده‌های این شهرستان میزان تصادفات نیز زیاد است.
به گفته وی در سال گذشته 100 مورد تصادف در محورهای این شهرستان رخ داده که 40 مورد فوتی و 87 مورد جرحی داشته است.
زارع معتقد است در صورت راه‌اندازی اورژانس هوایی این میزان تلفات کاهش می‌یابد.  فرماندار معتقد است که با تدابیر پلیس راه و رعایت قوانین از سوی مردم در عید امسال تعداد فوتی‌ها 50 درصد کاهش داشته است اما با این حال راه‌اندازی اورژانس هوایی برای پوشش تصادفات دیگر شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 راه‌اندازی اورژانس هوایی منوط به افتتاح بیمارستان
رئیس اورژانس فارس از فراهم کردن مقدمات برای احداث پایگاه اورژانس هوایی در شمال فارس خبر می‌دهد و می‌گوید: کارشناسان امر شهرستان آباده را برای راه‌اندازی مناسب دانسته‌اند و قرار است که نخستین پایگاه اورژانس هوایی شمال فارس در این شهرستان راه‌اندازی شود.
به گفته عالی منش کارهای اداری راه‌اندازی اورژانس هوایی انجام شده اما انجام کارهای عملیاتی باقی مانده است. رئیس اورژانس فارس بیمارستان قلب و عروق این شهرستان را مکان راه‌اندازی و استقرار بالگرد اورژانس هوایی عنوان می‌کند.
زارع راه‌اندازی اورژانس هوایی را منوط به افتتاح بیمارستان اعلام می‌کند و می‌گوید: بیمارستان قلب و عروق آباده مراحل نهایی تجهیز را می‌گذراند و در هفته دولت افتتاح شده و پس از آن اورژانس هوایی نیز مستقر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار