تنها در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز، 50 مدرسه با عمر بیش از 40 سال در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 11 February 2015
جمشید محمدصادقی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه آیین بهره برداری از آموزشگاه خیرساز 'منظم دوازده امامی' در شیراز که به مناسبت دهه فجر صورت گرفت، افزود: تنها در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز، 50 مدرسه با عمر بیش از 40 سال در حال فعالیت هستند.

وی گفت: علاوه بر این، تا سه سال آینده و با احتساب شمار فعلی دانش آموزان، تنها در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز به 20 مدرسه جدید نیاز داریم.

رییس ناحیه چهار از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز اظهار کرد: از 200 واحد آموزشی فعال در این ناحیه، 50 فضای آموزشی را خیران مدرسه ساز و نیک اندیشان جامعه ساخته اند.

محمدصادقی اظهار کرد: هم اینک هفت مدرسه جدید در این ناحیه آموزش و پرورش شیراز در حال ساخت است که از این تعداد، شش مدرسه را خیرین مدرسه ساز در دست احداث دارند.

وی گفت: یک مدرسه دیگر با بهره گیری از اعتبارات ملی با عنوان 'حیات طیبه' در حال ساخت است.

رییس ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز با قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه ساز در فرایند مدرسه سازی گفت: همت والای این انسان های نیک اندیش سبب می شود که دانش آموزان محروم فرصت تحصیل و دستیابی به مدارج بالای علمی را از دست ندهند و از این رو، در پیشرفت و سعادت جامعه سهیم و شریک هستند.

آموزشگاه حاجیه خانم منظم دوازده امامی را محمدرحیم آزرم برادر وی و از بازنشستگان آموزش و پرورش در منطقه دروازه سعدی شیراز بنا نهاد.

این آموزشگاه 14 کلاسه که ساخت آن با هزینه حدود ده میلیارد ریال اعتبار به پایان رسیده است، فضای تحصیل برای حدود 400 دانش آموز را فراهم آورده است.

بنا بر اعلام مدیرکل نوسازی مدارس فارس، حدود هفت هزار و 500 واحد آموزشی در سطح استان فارس که سال ساخت بنای آنها عمدتا قبل از سال 1365 است نیاز به تخریب یا مقاوم سازی دارند که دو هزار و 500 واحد از این تعداد یعنی افزون بر 30 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی یا بازسازی در شهر شیراز واقع هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار