در پی انتشار خبری تحت عنوان «چشم‌پوشی رئیس دانشگاه آزاد شیراز از تخلفات گسترده در دانشگاه» در خبرگزاری دانشجو، اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز جوابیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 03 May 2017
متن این جوابیه به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی

 

مدیر مسئول محترم خبرگزاری دانشجو

 

باسلام

 

احتراماً به عرض می رساند در پی انتشار خبری تحت عنوان "چشم پوشی رئیس دانشگاه آزاد شیراز از تخلفات گسترده در دانشگاه" در آن خبرگزاری، اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز جوابیه ای را منتشر کرده است، مستدعی است بر اساس اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای این جوابیه به نحو مطلوب در آن خبرگزاری درج شود.


متن جوابیه بدین شرح است:


1- مطلب و اسناد منتشره جزو اسناد محرمانه دانشگاه بوده و انتشار آن خلاف قانون می باشد.


2- همچنانکه از برخی از اسناد منتشر در سایت مشخص می شود، مطالب مذکور مربوط به گزارش حسابرسی داخلی بوده که توسط تیم حسابرسی هیات امنا انجام و گزارش مذکور نیز با اطلاع و هماهنگی دبیر هیات امنا و رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز تنظیم شده است و این بدین معناست که رئیس واحد شیراز خود پیگیر مطالب مندرج در گزارش بوده است.


3- گزارش مذکور حاوی مطالبی است که طبق آن حسابرسی تقاضای رسیدگی و رفع نواقص موجود را دارد، ولی متاسفانه آن خبرگزاری بدون توجه به اقدامات بعدی، آن را دلیل تخلفات گسترده در دانشگاه بیان کرده است؛ در حالی که اولا در گزارش مشخص است که با برخی متخلفین برخورد شده است و ثانیا برخی از مطالب نیز نیازمند بررسی بیشتر و تعیین تکلیف قطعی موضوع بوده است، لذا صرف وجود این گزارش به منزله وقوع تخلف نبوده است، همچنان که در اقدامات بعدی دانشگاه مشخص شده که واقعیت امر چه بوده است و افراد مرتکب تخلف شده یا نشده اند، بنابراین در برخی موارد در بررسی نهایی مشخص شد اساساً تخلفی صورت نگرفته است.


4- مطالب منتشر در آن خبرگزاری به حیثیت و آبروی اشخاص لطمه وارد کرده است، توضیح اینکه در خصوص برخی از اشخاص فقط در حد گزارش بوده و متخلف بودن شخص قطعی نشده و در خصوص برخی افراد هم، موضوع در مراجع صلاحیت دار رسیدگی و متخلف مجازات نیز شده است. لذا  آرایی که در خصوص محکومیت اشخاص به برخی از مجازاتهای اداری یا عمومی صادر شده است قابل انتشار در سایت های عمومی نیست و انتشار آنها باعث هتک حیثیت آنها پیش از مجازات قانونی شده است، لذا عمل سایت خلاف موازین قانونی و شرعی است.


5- مطالب مندرج در آن خبرگزاری حاوی عناوین مجرمانه است که دانشگاه و سایر اشخاصی که با انتشار مطلب مذکور آسیب دیده اند، حق خود را در خصوص پیگیری قضایی موضوع محفوظ می دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار