غیب‌پرور با اشاره به اینکه فارس در دوران انقلاب و دفاع مقدس 15 هزار شهید به نظام اسلامی تقدیم کرد، گفت: میانگین سنی شهدای ما 20 سال و 8 ماه است و غاطبه این‌ها جوانان فهیم و با بصیرتی بودند که از جان شیرین خود گذشتند تا امروز ما با افتخار صحبت کنیم و در دنیا حر باشیم لذا همگان باید این حر بودن، آزادگی و بصیرت عزت را از شهیدان ما یاد بگیرند.
کد خبر: ۳۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان که در محل پادگان امام حسین(ع) شیراز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت اباالفضل(ع) گفت: علمدار کربلا درس بصیرت، مردانگی، ایثار، عشق، رشادت و شجاعت را تا قیامت به تمام انسان‌ها آموخت.

وی با بیان اینکه این نعمت بزرگی است که خداوند ما را در خیمه‌گاه ولایت علوی قرار داده است، افزود: خداوند بر سر ما منت نهاد که امام حسین(ع) را امام ما قرار داد و بزرگترین شکر این نعمت نیز آن است که به سیره و روش عملی آن بزرگوار تأسی کنیم.

غیب‌پرور گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که در مقابل دشمن نباید سر خم فرود کرد و این حسین(ع) آموزگار بزرگ ایستادگی، رشادت و شهادت شد و همه چیز خود را داد اما دست از دین خدا برنداشت.

فرمانده سپاه فجر فارس، حماسه فتح خرمشهر را یکی از موارد تأسی به وجود نازنین امام حسین(ع) دانست و گفت: فتح خرمشهر نماد و سمبل ایستادگی یک ملت و مردمی است که پا در رکاب امام خود به تمام مستکبران عالم نه گفتند و رخ در رخ دشمن ایستادگی کرده و با امکانات محدود در مقابل جنگ احزاب مدرنی که دنیای استکبار بر علیه این انقلاب راه انداختند، مقاومت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اراده انسان‌های مسلمان آزاده بود که طی ماه‌های متمادی جنگ و دفاع در مقابل قتل و غارت و کشتار بعثیون و وحشی‌گری و ددمنشی آن‌ها بر اراده مستکبران عالم پیروز شد .و فتح خرمشهر رقم خورد.

غیب‌پرور گفت: رزمندگان اسلام به همگان آموختند که در پناه دین خدا با امکانات کم و تجهیزات ناچیز می‌توان بر دشمن قدار پیروز شد و این یک درس و عبرت تاریخی است که این عبرت را نگرفتیم مگر از وجود امام حسین(ع).

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه تمام اقدامات و حرکات ما در دوران دفاع مقدس با ذکر «یا حسین(ع)» بود، گفت: هر شهیدی که به زمین افتاد و هر عزیزی که مجروح شد و تیر و ترکش به او اصابت کرد، ذکر یا حسین بر لبانش جاری بود و اگر امروز مملکت ما هنوز در مقابل مستکبران عالم ایستادگی می‌کند به دلیل تأسی به نام و یاد حسین(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه سرافرازی ملت ایران از تصدق سر اسلام است لذا هیچ باکی نداریم که زورمداران هر چند مدتی حرف عبثت و بیهوده‌ای به رخ ملت ما بکشند، گفت:‌ آن‌ها باید بدانند این مردم یک امت امتحان داده هستند.

غیب‌پرور با اشاره به اینکه فارس در دوران انقلاب و دفاع مقدس 15 هزار شهید به نظام اسلامی تقدیم کرد، گفت: میانگین سنی شهدای ما 20 سال و 8 ماه است و غاطبه این‌ها جوانان فهیم و با بصیرتی بودند که از جان شیرین خود گذشتند تا امروز ما با افتخار صحبت کنیم و در دنیا حر باشیم لذا همگان باید این حر بودن، آزادگی و بصیرت عزت را از شهیدان ما یاد بگیرند.

غیب‌پرور در ادامه به وقایع کشورهای اسلامی منطقه اشاره و اضافه کرد: دشمن خنجر خود را از رو بسته است و آماده است تا نامی از اسلام، مکتب و پیامبر(ص) نباشد و برای او شیعه و سنی فرقی نمی‌کند فقط آمده‌اند تا ریشه اسلام را بخشکانند و بحث‌های هسته‌ای بهانه است و خدا می‌داند بعد از این موضوع، موضوع دیگری مطرح می‌کنند و به تنها چیزی که راضی می‌شوند این است که اسلام نباشد اما اشتباه می‌کنند زیرا ما به اسلام تأسی پیدا کرده‌ایم.

وی به جنایات آل سعود و تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: کدام انسان آزاده‌ای است که صحنه‌های ددمنشی اینان را از تلویزیون ببینند و متأثر نباشد؟ طفل چند ماهه و زن بی‌پناه و پیرزن و پیرمرد را به نام پیامبر(ص) می‌کشند اما آیا این منش پیامبر خداست که سینه مسلمان را بشکافند و قلب او را بیرون آورند و به دندان بزنند؟

غیب‌پرور با یادآوری اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمت برای عالمیان است و همه انسان‌ها را از سر رحمت و لطف به عبودیت ذات خداوند فراخوانده است،‌ افزود: متأسفانه به نام اسلام مسلمان‌کشی راه‌انداخته‌اند و بر علیه آنان می‌تازند.

فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد: دشمنان درباره جمهوری اسلامی ایران خواب‌هایی دیده‌اند اما به فضل خداوند و با وجود این ملت شریف، نجیب و نیروهای مسلح قهرمان، خواب آن‌ها پریشان خواهد شد.

غیب‌پرور به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جای جای این مرز را پاسداری می‌کند و به یک نیروی انتظامی قوی، مقتدر و شجاع مفتخریم که در تمام نقاط این مملکت امنیت را به ارمغان آورده است همچنین بسیجیان سلحشور در تمام زوایای این مملکت امام زمانی حی و حاضرند و پاسداران سبز پوش ما که به شهیدان اقتدا کرده‌اند با شهامت و رشادت تمام ایستادگی دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
ای جانم!
روحتون شااااد رفقا.
خوش به سعادتتون.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار