مدیر کمیته امداد شیراز از جمع‌آوری ۴۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۲۶۳ هزار ریال زکات در شهرستان شیراز در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 20 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:مرات رسولی امروز در نشست خبری با اشاره به جمع‌آوری بیش از 42 میلیارد و 890 میلیون و 263 هزار ریال زکات در این شهرستان اظهار داشت: در محدوده شهرستان شیراز تعداد یکصد روستا مشمول مسئله زکات هستند و در مجموعه 320 عامل با کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات همکاری می‌کنند.

وی گفت: از این مقدار 6 میلیارد 861 میلیون و 653 هزار ریال زکات خاص، پنج میلیارد و 174 میلیون و 750 هزار ریال زکات پروژه و 30 میلیارد و 853 میلیون و 960 هزار ریال زکات انتظامی بوده است.

رسولی افزود: در سال گذشته تعداد 30 مورد جهیزیه، 150 نفر اطعام، 60 مورد درمانی و 50 نفر تحصیل از محل زکات تامین هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شیراز با اشاره به تشکیل اتاق زکات در روستاهای استان فارس خاطرنشان کرد: روستای رحمت‌آباد به عنوان روستای برتر در زمینه زکات معرفی شده است و صدا و سیمای فارس می‌تواند برای اشاعه فرهنگ زکات مستندی درباره این روستا بسازد.

وی تصریح کرد: اعزام مبلغ، نصب تابلوی تبلیغاتی، برگزاری جلسات مختلف، انعقاد تفاهم‌نامه با هیئت امنای مساجد، برگزاری 2 همایش ویژه مبلغین در ماه مبارک رمضان، توزیع بسته‌های آموزشی تبلیغی و تشویق مساجد برای همکاری از جمله اهم فعالیت های کمیته امداد شیراز در سال گذشته بوده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس با بیان اینکه بحث مصرف زکات بسیار مهم است، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان به قانون زکات کمتر اشراف دارند و زکات را در محل‌هایی غیر از محل مصرف زکات مصرف می‌کنند.

وی افزود: رفع فقر، پروژه‌های خدماتی و همچنین عمرانی از جمله مواردی است که در قانون به آن توجه شده است و هشت موردی که در قرآن آمده است نیز در این موارد گنجانده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار