با حضور مسئولان استان فارس و برخی شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی ایران و جهان، آیین نکوداشت پدر پیوند کبد ایران در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 23 December 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:نماینده ولی فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز در این مراسم با اشاره به ارزش والای انسان گفت : شاگرد خوب بودن و معلم خوب شدن به معرفت، آگاهی و شناخت وابسته است.
آیت‌الله اسدالله ایمانی گفت: عالمانی مانند دکتر ملک‌حسینی ، حجت‌ پروردگار بر روی زمین هستند که علم و معرفت الهی را در جهان خاکی نشر می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: ما در رشته‌های گوناگون باید چهره‌های خدمت‌گزار را پایدار و دائمی ساخته و به‌عنوان الگوی نسل امروز و فردا قرار دهیم.
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: مهم ترین ویژگی دکتر ملک‌حسینی انس با قرآن و ادبیات و پس‌ از آن صاحب علم بودن و درد مردم را داشتن است.
سید محمد افشانی کار نیکو کردن را از ویژگی‌های بارز دکتر ملک‌حسینی دانست و گفت: قدرت مدیریت و خستگی‌ناپذیری دو شاخصه بزرگ دکتر ملک‌حسینی است و مردم ایران تا ابد قدردان زحمات این مرد بزرگ هستند.
 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز گفت: 30 سال پیش حدود 5 هزار نفر را در کشور به دلیل بیماری کبدی از دست می‌دادیم که بعد از فارغ‌التحصیلی دکتر ملک‌حسینی و اشتیاق وی به پیوند اعضا، امیدها در کشور زنده شد.
رضا ملک‌زاده خستگی‌ناپذیری را یکی از ویژگی‌های بارز دکتر ملک حسینی دانست و گفت: آنچه باعث شد که غیرممکن ، ممکن شود عشق به خدمت در یک فرد مؤمن است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: دکتر ملک‌حسینی با وجود داشتن پیشنهادهای بسیار از خارج کشور، خدمت در ایران را برگزید.
محمدهادی ایمانیه گفت: یکی از موضوعاتی که برای دانشجویان پزشکی همواره تدریس می‌شود، موضوع مدیریت است و باید گفت یکی از موفق‌ترین مدیران حوزه سلامت دکتر ملک‌حسینی است.
دکتر ملک حسینی، اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار