روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز خواستار عدم اجرای حکم شیخ نمر شدند.
کد خبر: ۳۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 13 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:در این تجمع که پیش از ظهر امروز توسط مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس در حوزه علمیه مرکزی شیراز برگزار شد روحانیون و طلاب با حمایت از شیخ نمر اقدامات آل سعودی را محکوم کردند.

در این تجمع روحانیون و طلاب با سردادن شعارهایی از جمله شیخ نمر حمایت، مرگ‌بر آل سعود، مرگ‌بر وهابیت و مرگ‌‌بر اسرائیل اقدامات جنایت‌کارانه آل سعود در صدور حکم اعدام شیخ نمر و همچنین حمله به یمن را محکوم کردند.

روحانیون شیرازی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر پیامدهای وخیمی برای حکومت عربستان در پی دارد و این رژیم را به سقوط نزدیک می‌کند اعلام کردند: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد عدم اجرای حکم شیخ نمر و دست برداشتن از تبعیض‌ها و بی عدالتی است.

طلاب شیرازی با اشاره به فعالیت‌های شیخ نمر در راستای تروج اسلام بیان کردند: امروز رژیم آل سعود با حمله به یمن و کشتارهای ناجوانمردانه کودکان، زنان و مردان بی‌گناه فجایع بزرگی به بار آورده است و باید محاکمه شود.

تجمع‌کنندگان گفتند: باید در عرصه بین‌المللی کاری شود تا رژیم سعودی بر سر عقل آمده و حکم اعدام شیخ نمر را اجرا نکند در غیر این صورت اعتراض جهانیان دامن‌گیر آنان می‌شود.

براساس این گزارش، آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه و مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی درباره قرآن‌کریم توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

آیت‌الله نمر در بیستم تیر ماه سال 92 شمسی با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد در پانزدهم اکتبر 2014 برابر با بیست و سوم مهر ماه سال 93 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام آیت‌الله نمر، از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده بود اما در روزهای اخیر رسانه‌های عربستانی گزارش داده‌اند که حکم اعدام این روحانی، بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه امسال مصادف با بیست و پنجم رجب همزمان با سال مرگ نایف‌بن عبدالعزیز آل سعود،ولیعهد پیشین عربستان سعودی و از شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی، اجرا می‌شود.

برچسب ها: اعدام شیخ نمر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار