رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز گفت: برجام تجربه بسیار تلخی بود که مردم ایران هزینه سنگینی برای آن پرداختند.
کد خبر: ۳۴۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 12 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدجواد سلمان‌پور اظهار داشت: تا دیر نشده باید شکست برجام از سوی دولتمردان ما اعلام شود و جامعه جهانی بداند که ایران به تعهداتش عمل کرد و آمریکا ناقض برجام بود.

وی افزود: برجام تجربه بسیار تلخی بود که مردم ایران هزینه سنگینی برای آن پرداختند و اگر مسؤولان دولت به صحبت‌های رهبری گوش فرا داده بودند و التزام عملی داشتند، این مسئله پیش نمی‌آمد.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز ادامه داد: در برجام علاوه‌بر مخدوش شدن استقلال علمی و سیاسی کشور، فهم و شعور جامعه نیز نادیده گرفته شد و بدتر از آن مردم و نمایندگان مجلس نامحرم پنداشته شدند.

سلمان‌پور خاطرنشان کرد: تمام این مشکلات به سبب اعتماد بی‌جا به کدخدا یا همان آمریکا و دشمن بود و اینکه همه‌چیز مردم را به تحریم‌ها گره زدند و نتیجه این رویکرد، جسور کردن دشمن نسبت به ایران بود.

وی افزود: امروز دشمن یک رخنه در دولت‌مردان ما پیدا کرده و اراده خود را از این طریق به مردم ما تحمیل می‌کند و آن اراده ضعف نفسانی در برخی از دولت‌مردان است که با عنصر ترس و اعتماد به سراغ دشمن رفتند.

این مقام مسؤول گفت: آن‌ کسانی که این رخنه را در برابر دشمن گشودند تازه متوجه کار خود شده‌اند و در حال حاضر مرتکب اشتباهی بدتر از اشتباه اول خود می‌شوند و آن عدم شهامت آنها برای اعتراف به اشتباهشان است.

سلمان‌پور اظهار داشت: ترسی که بر دولتمردان ما حاکم بود باعث شد که برجام را امضا کنند و در حال حاضر نیز ترس و عدم شهامت آنها موجب شده که نتوانند رخنه به وجود آمده را ببندند و این ترس دوم لطمه‌های سنگین‌تری به مردم می‌زند.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح ما با اقتدار درصحنه بوده و قادر به خنثی‌سازی هرگونه تهدید از سوی دشمن هستند و دولت‌مردان نیز باید خودشان، مردم و وعده نصرت پروردگار را باور کنند و ترسی از دشمن نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز همچنین گفت: برجام تجربه تلخی بود که باید در معرض دید جهانیان قرار گیرد و مسؤولان دولت لازم است از بدعهدی آمریکا استفاده کنند و این پیمان‌شکنی را به دنیا نشان دهند.

سلمان‌پور افزود: باید هزینه پیمان‌شکنی آمریکا را بالا ببریم و این زمانی محقق می‌شود که مسؤولان ما بپذیرند و اعلام کنند که برجام شکست خورد و بی‌اعتباری پیمان با آمریکا را پررنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در حال حاضر در نقض برجام توسط آمریکا افتاده است باید در تبلیغات و دیپلماسی به گوش جامعه جهانی رسانده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار