معاون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس گفت: فرهنگ حاشیه نشینی مشکلات و معضلات فراوانی را برای مناطق کم برخوردار بوحود آورده و برای مقابله با این پدیده بین دستگاه های اداری تقابل وجود دارد.
کد خبر: ۳۴۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 10 December 2016
تابناک فارس به نقل از شیرازه: مدتی است جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس با هدف محرومیت زدایی در جامعه و به خصوص مناطق کمتر برخوردار سلسله اقدامات عملیاتی را در زمینه های مختلف در حال انجام است.

علی خواجه نژادیان معاون هدایت و عملیات جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران در مورد فعالیت های عملیاتی این جبهه در مناطق حاشیه نشین شهرستان شیراز گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سال جاری در سه محور عملیاتی در موضوع‌های خانواده، اقتصاد مقاومتی و سازندگی را دنبال می‌کند.

وی افزود: مناطق محروم، کمتر برخوردار و مناطق حاشیه‌ شهرها در اولویت اقدامات این جبهه قرار دارد. متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد مهاجرت بی رویه روستائیان به مناطق حاشیه نشین هستیم، مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها و نیز ارزان بودن مسکن در این مناطق باعث شده که فرهنگ بومی محلات دستخوش تغییرات شود و ناهنجاری بسیاری را به وجود آورد.

خواجه نژادیان گفت: فرهنگ حاشیه نشینی مشکلات و معضلات فراوانی را برای مناطق کم برخوردار بوحود آورده و برای مقابله با این پدیده بین دستگاه های اداری تقابل وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه مناطق حاشیه‌نشین شیراز توسط مناطق مختلف شهرداری و دهداری‌ها دست به دست می‌شود و این موضوع سبب تشدید محرومیت و عقب‌افتادگی این مناطق شده است.

معاون هدایت و عملیات جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی فارس تصریح کرد: بیکاری، خانه نشینی مردان، بیماری های جسمی و بهداشتی، مشکلات سوء تغذیه، کم خونی، نبود گذران اوقات فراغت دانش آموزان هنگام تعطیلی مدارس،  عدم آسفالت و زهکشی معابر و نیز افزایش آمار بزهکاری اعتیاد عمده ترین مشکلات مناطق حاشیه نشین است.   

خواجه نژادیان بیان داشت: تاکنون 200 نشست در 5 پایگاه تعالی خانواده برای ترغیب کنترل استرس، خشم، ترک اعتیاد، مباحث بهداشتی زنان و دختران، برپایی کلاس های ورزشی و مهارت افزایی درمیان زنان خانواده به ویژه زنان بی سرپرست  و برگزاری کارگاه های مشاوره ای با حضور روانشناسان از دیگر فعالیت های این جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی فارس در عملیات سازندگی با حضور 40 تشکل  مردمی در زمینه های ورزشی، هنری و علمی مشغول فعالیت درمناطق کم برخوردار است و در این مرحله هر 3 ماه برنامه های متعددی در ماه فیروزان، ترکان، مهدی آباد، سهل آباد شهریار زرقان، سلطان آباد، قلعه نو، فیوج ودست خضر برگزار می کند.

خواجه نژادیان جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی استان فارس تصریح کرد: تاکنون 300 تشکل مردمی و4 هزار نفر از عناصر فرهنگی عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که تمامی خدمات به صورت رایگان به مردم محروم منطقه ارائه می کنند.
 
وی اضافه کرد: جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی بدون دریافت هزینه دولتی و از طریق خیران، از ابتدای سال جاری دبیرخانه باهدف خانواده، اقتصاد مقاومتی وسازندگی تشکیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار