کد خبر: ۳۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 11 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:

سید غفار رضوی‌پور با بیان اینکه تا به حال بیش از 107 هزار تن گندم از کشاورزان جنوب استان فارس خریداری شده است، اظهار داشت: بیش از 90 درصد پول کشاورزان نیز پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 3 کشور در مورد تعداد سیلوهای استان فارس نیز گفت: در بخش دولتی بیش از 500 هزار تن سیلو روباز و مسقف در استان موجود است که 300 هزار تن از این ظرفیت مسقف و 200 هزار تن روباز است.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی نیز حدود 700 هزار تن سیلو و انبارهای مکانیزه استاندارد وجود دارد، خاطرنشان کرد: روی هم رفته در استان فارس بیش از یک‌میلیون و 200 تن ظرفیت سیلوهای استان فارس است در حالی که مصرف این استان در سال حدود 600 هزار تن است.

رضوی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر احداث سیلو در استان فارس توجیه اقتصادی ندارد و چه بسا سیلوهایی که در حال حاضر خالی هستند تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای بیش از نیاز استان است زیرا 600 هزار تن از گندم ذخیره‌شده در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی به تهران و دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر کیفیت نان بر عهده سازمان صنعت و معدن و نظارت بر کیفیت آرد نانوایی‌ها بر عهده اداره غله و خدمات بازرگانی است افزود: اگر کیفیت آرد خوب نبود نانوایی‌ها باید به اداره غله مراجعه کرده و کارشناسان ما در آزمایشگاه آرد را بررسی کرده و در صورت عدم کیفیت به کارخانه مرجوع می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 3 کشور با تأکید بر اینکه ذخیره آرد استان فارس به‌اندازه کافی است خاطرنشان کرد: به‌طور معمول ماهیانه 40 هزار تن آرد در نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار