کد خبر: ۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳ 08 February 2015
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: جلد دوم کتاب تاریخ ورزش فارس تألیف منصور سپهری با حضور پیشکسوتان عرصه ورزش در شیراز رونمایی شد.

سید غلامرضا کمانه عصر امروز در آئین رونمایی از کتاب تاریخ ورزش در فارس در سخنانی اظهار داشت: تألیف این کتاب حاصل تلاش شبانه‌روزی شخصی بوده که سال‌ها در عرصه فرهنگ ورزش فعالیت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب تمام تاریخچه فعالیت‌های ورزشی فارس به‌صورت مستند به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان و به‌ویژه نسل جوان قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: از تمام کسانی که در عرصه فرهنگ ورزش این استان قصد نگارش کتاب دارند با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

کمانه با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 466 برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح فارس به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بیش از 80 درصد از 360 پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام در این استان تا اردیبهشت‌ماه سال 94 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 40 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در استان فارس اختصاص‌یافته که با تلاش‌های انجام‌شده امیدواریم در گسترش فضاهای ورزشی گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان داشت: میانگین سرانه ورزش در فارس 73 صدم متر است که امیدواریم با تلاش‌های انجام‌شده بتوانیم در برنامه توسعه این رقم را به یک متر در این استان افزایش دهیم.

کمانه اضافه کرد: حضور موفق ورزشکارانی از فارس مانند امید نوروزی در کسب قهرمانی کشتی فرنگی، فروغ عباسی در اسکی، صالح جوانمردی مدال‌آور پاراآسیایی نیز حاصل تلاش مربیان به‌ویژه توجه به توسعه فرهنگ ورزشی در این استان است.

وی با تأکید بر تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ در عرصه‌های اجتماعی و ورزشی، افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ به‌ویژه در عرصه ورزش از تمام پیشکسوتان و افرادی که در این زمینهٔ فعالیت داشته‌اند درخواست می‌شود که با این اداره کل همکاری کنند.

به گزارش فارس، در پایان این آیین از جلد دوم کتاب ورزش در فارس رونمایی و از مؤلف آن تقدیر شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار