دانشگاه جهرم با یک شرکت اتریشی قرارداد ساخت نیروگاه برق گازی امضا کرد .
کد خبر: ۳۲۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 11 November 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: قرارداد ساخت نیروگاه گازی به ظرفیت تولید 25 مگاوات برق برای تامین برق دانشگاه جهرم با شرکت vado اتریش به امضا رسید.
علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم گفت: این نیروگاه یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک محسوب شده و دولت باحمایت از ایجاد چنین مراکزی، خرید تضمینی برق را نیز انجام خواهد داد.
وی افزود: با پیگیری های مستمر صورت گرفته و مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد ازسوی دانشگاه جهرم با شرکت های اصلی سازنده مولدهای مورد تایید توانیر، شرکت vado اتریشی  آمادگی خود را برای انجام این کار به دانشگاه اعلام کرد و تفاهم نامه همکاری دو جانبه برای ساخت نیروگاه به امضاء رسید.
صحراییان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه شرکت vado متعهد شد که مراحل کار را به شکل مطالعه، طراحی، اجرا و سرمایه گذاری خارجی (EPCF) انجام دهد ، گفت: مدت زمان طراحی و ساخت این نیروگاه نیز ۱۴ ماه تعیین شده است.
فرماندار ویژه جهرم افزود: پس از اجرایی شدن این قرارداد و نصب دستگاه ها، از محل فروش برق تولید شده، اصل و سود سرمایه به طرف خارجی برگشت داده شده و پس از حداکثر ۳ سال این نیروگاه با سرمایه ای بالغ بر ۱۵ میلیون یورو (حدود ۶۰ میلیارد تومان) و با درآمد ماهانه بیش از ۲ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه جهرم قرار خواهد گرفت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار