استان فارس علاوه بر قرار داشتن در رتبه اول مرگ و مير ناشي از حوادث رانندگي و ترافيكي، رتبه دوم مرگ ناشي از گازگرفتگي را نيز به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۲۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 30 October 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني فارس: مدیر کل پزشکی قانونی اين استان اعلام كرد كه طي 6 ماه اول امسال 19 نفر براثر مسموميت با گاز منوكسيد كربن در اين استان جان باخته‌اند.

دکتر سعید غلامزاده با اشاره به آمار اعلام شده سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: طي 5 ماه اول امسال در كشور 193 نفر براثر گازگرفتگي فوت كرده‌اند كه 17 نفر آنان مربوط به فارس بوده است.

غلامزاده با بيان اينكه فارس در رتبه دوم مرگ و مير ناشي از گازگرفتگي قرار گرفته است، گفت: از كل افرادي كه بر اثر گازگرفتگي در كشور فوت كرده‌اند، 54 نفر زن و 139 نفر مرد بوده‌اند.

او اضافه كرد: سال گذشته 626 نفر در کل کشور بر اثر گاز کرفتگی فوت کردندکه از این تعداد 44 نفر مربوط به استان فارس بود و بر اين اساس بعد از استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان، استان فارس در رتبه چهارم قرار داشت.

مديركل پزشكي قانوني استان فارس با اشاره به سرد شدن تدريجي هوا با فرارسيدن فصل سرما، لزوم توجه هم استاني به انجام بازديدهاي لازم از دودكش‌ها، اتصالات و وسايل گازسور را يادآور شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار