معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس از برپایی کارگاه توامندسازی سمن های جوان با حضور سمن هایی از سراسر کشور طی شهریور ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 05 May 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،علی رضایی با اشاره به اینکه کارگاه های توانمندسازی سمن های جوانان به شکل دوره ای در استان ها مختلف برگزار می شود، گفت: قرار بود که این کارگاه در استان فارس طی اردیبهشت برگزار شود که با توجه به سفر ریاست جمهوری، شیراز نوبت خود را به بجنورد واگذار کرد تا در شهریور میزبان این کارگاه باشد.

وی با بیان اینکه کارگاه ها پنج روزه هستند، گفت: چگونگی ارتباط با سازمان های دولتی و خصوصی، حیطه فعالیتی و محدودیت های سمن ها از جمله موضوعاتی هستند که با حضور اساتید مختلف و سمن های قدیمی به سمن های جوانان آموزش داده می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس اظهار داشت: استان فارس با توجه به سهمیه هایی که از سوی وزرات خانه به آن تعلق گرفته به تمام کارگاه های برگزار شده در استان های مختلف سمن های خود را اعزام کرده است.

رضایی افزود: کارگاه توانمند سازی شیراز نیز که با حضور اساتید بین المللی برگزار می شود پذیرای سمن های جوان از دیگر نقاط کشور خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته برای سمن های جوان چندان اعتباری در نظر گرفته نشد و بیشتر یکسری برنامه هایی برای آن ها دنبال شد، عنوان کرد: این پیشنهاد ارائه شده که در سال ۹۴ برای هر سمن جوان که تازه کار خود را آغاز می کند مبلغی معادل پنج میلیون تومان در نظر گرفته شود ولی اینکه آیا این امر محقق خواهد شد یا نه در تیرماه مشخص می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس گفت: رویکرد این است که سمن های جوان پس از اینکه توانمند شده و توانستند روی پای خود بایستند به سمت اخذ مجوز فعالیت رسمی از وزرات خانه هدایت شوند.

جشنواره حضرت علی اکبر و جشنواره اوقات فراغت در شیراز برگزار می شوند

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته جوان در خرداد ماه، اظهار داشت: جشنواره حضرت علی اکبر مانند با شکوهی بیشتر از سال های گذشته در خرداد ماه ۹۴ همزمان با سایر کشور برگزار می شود تا بتواند با ایجاد یک موج تاثیرگذاری خود را اعمال کند.

وی همچنین با بیان اینکه جشنواره اوقات فراغت نیز پس از ماه رمضان با رویکرد هویت برگزار خواهد شد، عنوان داشت: طی این جشنواره چگونگی و چرایی اوقات فراغت و پاتنسیل های موجود در استان در این راستا و ظرفیت های دستگاه های مرتبط با موضوع بررسی می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس ادامه داد: رویکرد این جشنواره در سال جاری پی بردن قشر جوان به هویت ملی و اسلامی خود در قالب برنامه های اوقات فراغت است.

رضایی اضافه کرد: در پایان شهریور نیز اختتامیه اوقات فراغت برگزار می شود که بررسی بر فعالیت های انجام شده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار