شهردار شیراز گفت: ساعت گل به‌عنوان یکی از نمادهای شیراز، بار دیگر در میدان امام حسین(ع) احیاء خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 16 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی‌رضا پاک‌فطرت یکشنبه 25 مهرماه و در حاشیه بازدید از ایستگاه در حال ساخت مترو در میدان امام حسین(ع)، گفت: ساعت گل شیراز به همان شکل ماندگاری که در گذشته بوده و در ذهن اکثر شیرازی‌ها و ایرانی‌ها ماندگار شده است، احیاء می‌کنیم.

او ابراز امیدواری کرد که وضعیت میدان امام حسین(ع) که اکنون به‌دلیل فعالیت‌های کارگاهی مترو، دگرگون شده است، تا پایان امسال به حالت عادی بازگردانده شده و مشکل ترافیک این محور بهبود پیدا کند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه ساخت قطارشهری شیراز با بهره‌گیری از توان نیروهای بومی دنبال می‌شود، عملکرد پیمانکار این پروژه را رضایت‌بخش توصیف و خاطرنشان کرد: ما نیازمند موزه‌ای برای نمایش مستندات اجرای پروژه‌های عمرانی مانند مترو هستیم زیرا چنین موزه‌ای به آیندگان نشان می‌دهد که مهندسان ما در شرایطی تاریخی به ویژه در تحریم‌ها چگونه توانستند چنین کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی عملیات اجرایی ایستگاه میدان امام حسین(ع) را معادل عملیات اجرایی یک ساختمان چندین طبقه و چند منظوره دانست و گفت: تمام اصول مهندسی در ساخت این ایستگاه در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه 100 هزار متر مکعب خاک‌برداری در شرایط ترافیکی مرکز شهر نیازمند دقت نظر است، عنوان کرد: زیربنای ساخت و ساز در ایستگاه‌های طبقاتی خط یک و دو واقع در میدان امام حسین (ع) 30 هزار مترمربع است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه ایستگاه خط دو که از زیر ایستگاه خط یک عبور می‌کند در عمق سی متری قرار دارد بیان کرد: ساخت و سازها در عمق ادامه دارد و ریل‌گذاری‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار