معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر فارس از راه اندازی کانون های دانش آموزی هلال احمر در سطح ۷۰۰ مدرسه استان طی سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 04 May 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:غلام حسین تجلی با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته بحث کانون های دانش آموزی هلال احمر در استان تعطیل شده بود، گفت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که هلال احمر فارس در سال ۹۴ در حوزه جوانان دنبال می کند راه اندازی کانون های دانش آموزی هلال احمر است که در راستای آن با سازمان دانش آموزی تعاملاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این کانون ها در ۷۰۰ مدرسه استان هماهنگی هایی انجام شده، گفت: این کانون ها مختص پایه های هفتم و هشتم مدارس است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر فارس افزود: در هر مدرسه با برگزاری انتخابات پنج نفر از دانش آموزان به عنوان عضو اصلی کانون و دو نفر به عنوان عضو علی البدل کانون انتخاب می شوند که این اعضا به مدت دو سال در این سمت باقی می مانند.

تجلی بیان کرد: بحث هایی از جمله آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان در قالب برنامه های فوق برنامه با وجود این کانون ها در مدارس دنبال می شود.

کانون های دانشجویی هلال احمر در فارس توسعه می یابند

وی همچنین از توسعه کمی و کیفی کانون های دانشجویی هلال احمر در سطح دانشگاه های استان خبرداد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ کانون دانشجویی هلال احمر در سطح استان فعال است و اینکه در سال جاری چه تعداد کانون دیگری بر این موارد افزوده شود، به میزان همکاری دانشگاه ها بستگی دارد.

معاون امور جوانان هلال احمر فارس گفت: قرار شده است که دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز در سال جاری در زمینه کانون های دانشجویی به شکل فعالتری عمل کنند.

برگزاری مسابقات دادرس

تجلی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله شهرستانی مسابقات دادرس که مختص پایه هشتم مدارس است در استان در حال برگزاری است، گفت: پس از برگزاری مرحله استانی، دو گروه ۱۴ نفره دختران و پسران به عنوان نماینده های فارس به مرحله کشوری مسابقات اعزام می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه مسابقات قرآنی کارمندان هلال احمر و اعضای جوانان هلال احمر در مرحله کشوری در حال برگزاری است، ابراز داشت: هشت نفر از کارمندان هلال احمر فارس و ۲۶ نفر از اعضای هلال احمر جوانان به نمایندگی از فارس به این مسابقات اعزام شده اند.

معاون جوانان هلال احمر فارس گفت: ۲۸ هزار نفر عضو هلال احمر جوانان استان فارس هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار