عضو شوراي اسلامي شهر شيراز اعتقاد دارد كه براي رفع معضلات و مشكلات فرهنگي و اجتماعي بافت تاريخي و فرسوده اين شهر، بايد در مسير جاري شدن زندگي در اين محدوده تلاش كرد.
کد خبر: ۳۰۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 05 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سيد كمال پاك‌فطرت ظهر سه‌شنبه 13 مهر در جمع خبرنگاران گفت: نمي‌‌توان با انجام اقدامات عمراني و ساخت فرهنگسرا و فعاليت‌هاي سلبي، انتظار داشت كه مشكلات بافت تاريخي خصوصا محدوده اطراف حرم حل شود.

پاك‌فطرت گفت: در بافت تاريخي يكسري خانه‌ها كه نشان دهنده زندگي و آبادي در محدوده بافت تاريخي بود، به واسطه اتخاذ برخي سياست‌هاي غلط تخريب و جاي آن را آسفالت كرديم با اين فكر كه مشكلات را حل كنيم.

عضو شوراي شيراز گفت: از روزي كه روح زندگي در بافت تاريخي و فرسوده شيراز از بين رفت، ناهنجاري‌ها در ابعاد اجتماعي و فرهنگي بيشتر شد.

او گفت: عده‌اي سودجو تحت عنوان احياء بافت تاريخي سال‌هاست تيشه به ريشه اين بافت مي‌زنند و امروز شاهد هستيم كه بسياري از مشكلات همچنان وجود دارد و حتي بيشتر هم شده است.

پاك‌فطرت با بيان اين واقعيت كه 16 درصد از كل ساكنان بافت تاريخي و فرسوده شيراز را اتباع بيگانه مجاز و غيرمجاز تشكيل مي‌دهند، گفت: اين آمار براي مركز شيراز جايي كه نبض فرهنگي و تاريخي شيراز محسوب مي‌شود، آمار بسيار خطرناك و غيرقابل توجيهي است.

عضو شوراي اسلامي شيراز با تاكيد براينكه با شعار دادن و هياهو نمي‌توان مشكلات بافت تاريخي و فرهنگي شيراز را حل كرد، گفت: بايد اقدامي برنامه‌ريزي شده، كارشناسي و قابل قبول در اين محدوده انجام شود اگرنه اينكه پروژه‌هاي مختلفي را جايگزين خانه‌هاي اين بافت كنيم و مدعي باشيم مشكل حل مي‌شود، درست نيست.

پاك‌فطرت گفت: عده‌اي تحت عنوان اجراي پروژه‌هاي محرك در بافت اقداماتي انجام داده‌اند اما نه‌تنها هيچ تحركي ايجاد نشده و معظلي را حل نكرده است بلكه مشكلات عديده‌اي ايجاد كرده و در آينده هم ايجاد مي‌كند.

عضو شوراي اسلامي شهر شيراز تاكيد كرد كه اين شورا براي حل مشكلات بافت تاريخي، از طرح‌ها و ايده‌هاي نوآورانه و خلاقانه كه بتواند روح زندگي را در اين محدوده بدمد و حيات را به آن باز آورد، حمايت مي‌كند.

پاك‌فطرت با اشاره به اينكه امروز بافت تاريخي يك حاشيه‌نشيني در مركز شيراز را تداعي مي‌كند، گفت: بايد مردم شيراز راغب به حضور و زندگي در بافت تاريخي شيراز شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار