رئیس مرکز مطالعات ترافیک دانشگاه شیراز از آغاز مطالعات برای تدوین طرح جدید ترافیک شیراز خبر داد و گفت: ۳.۵ میلیارد ریال برای این طرح جدید در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 03 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم: قاسم حبیب‌آگهی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به معضل ترافیک در این شهر اظهار داشت: حل معضل ترافیک در کلان‌شهر شیراز نیاز به یک دید علمی و عالمانه دارد و باید طرح قبلی ترافیک شیراز با دید کارشناسی و علمی بازنگری شود.

وی گفت: این مرکز کار خود را با شروع آمارگیری از وضعیت ترافیک شیراز آغاز کرده است و تهیه طرح جدید ترافیک شیراز با همکاری شهرداری آغاز شده است.

حبیب‌‌آگهی با بیان اینکه برای آمارگیری از 150 تا 200 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز استفاده شده است، گفت: آمارگیری از هفته گذشته شروع شده است البته بخش قابل توجهی از آمارگیری توسط دوربین‌های مرکز مطالعات ترافیک دانشگاه و دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان آمارگیری 30 ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالعات آماری آبان ماه امسال انجام می‌شود و برای اجرای این طرح مطالعاتی 3.5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حبیب‌آگهی بیان کرد: در این مطالعات پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، اطلاعات مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه‌های مختلف شیراز، نسبت به تدوین طرح اقدام می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز تصریح کرد: برای حل معضل ترافیک در شیراز فرهنگ‌سازی امری ضروری است و برای این امر رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار