رئیس بسیج دانش‌آموزی فارس با اشاره به برگزاری مسابقات علمی با عنوان " امیدان، آیندگان و پیشگامان" گفت: ۳۴ هزار دانش‌آموز بسیجی فارس در مسابقات علمی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۸ 05 February 2015

محمدجعفر دوستدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برگزاری مسابقات علمی بسیج با عنوان " امیدان، آیندگان و پیشگامان" اظهار داشت: این مسابقات با حضور 320 هزار نفر دانش‌آموز در سراسر کشور برگزار می‌شود که 34 هزار نفر از دانش‌آموزان بسیجی فارس در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان فارس آغازگر این مسابقات علمی بوده است، گفت: آمار دانش‌آموزان بسیجی استان فارس که در این مسابقات شرکت می‌کنند 10 درصد آمار کشوری است و مسابقات 16 و 17 بهمن ماه برگزار می‌شود.

دوستدار به متفاوت بودن این مسابقات نسبت دیگر مسابقات علمی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این آزمون این است که دانش‌آموز در کنار شرکت در یک آزمون علمی می‌تواند در یک مسابقه فرهنگی با موضوع سبک زندگی نیز شرکت کند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه این مسابقه فرهنگی به صورت پیامکی است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به همراه خانواده‌هایشان در این آزمون شرکت می‌کنند و سال گذشته 70 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند و امسال 500 کارت هدیه 50 هزار تومانی و 5 هزار جایزه عمومی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی به برگزاری مسابقه شهرآورد علمی نخبگان اشاره و تصریح کرد: این مسابقه ویژه دانش‌آموزان نخبه دبیرستانی برگزار شد و 1200 نفر در 5 رشته ریاضی، فیزیک، زیست، عربی و شیمی با هم به رقابت پرداختند.

دوستدار با اشاره به دو مرحله‌ای بودن این مسابقه بیان کرد: مرحله نخست این مسابقه در دهه فجر برگزار شد و مرحله دوم در سال آینده در هفته گرامیداشت مقام معلم 20 نفر اول هر رشته در سه مرحله‌ با هم به رقابت می‌پردازند و آزمون به صورت عملی و در حضور خانواده‌های دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح آیه‌های تمدن که یکی از طرح‌های بسیج دانش‌آموزی در زمینه علمی و تقویت بعد علمی دانش‌آموزان است، اظهار داشت: در استان فارس بیش از 6 هزار و 500 دانش‌آموز در این طرح شرکت می‌کنند که شامل آزمون‌های علمی چند مرحله‌ای می‌شود و این طرح با عنوان جهاد علمی برای دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار