مدیر کل مجمع جوانان جهان اسلام با بیان اینکه روز 31 شهریور ماه، پایتخت جوانان جهان اسلام مشخص می‌شود، لزوم همراهی و حمایت جوانان ایرانی و رای دادن از طریق فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۲۸۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 31 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علم‌‌الدین مهدی‌اف شامگاه سه‌شنبه 9 شهریور در آئین امضاء پروتکل کاندیدایی شیراز برای پایتخت جوانان جهان اسلام، به خبرنگاران گفت: سه شهر از ایران، مالزی و تایلند برای کسب عنوان پایتختی OIC نهایی شده است که اولین بازدید را از شیراز داشتیم و باید طی روزهای آینده از دو شهر دیگر نیز بازدید کنیم.

وی با تصریح اینکه شیراز دارای تمام المان های مورد نظر برای کسب عنوان پایتختی جهان اسلام است، گفت: قطعا قضاوت ما عادلانه خواهد بود و به هیچ عنوان مباحث سیاسی و مذهبی در آن دخیل نیست.

مهدی‌اف مهمترین نکته را حفظ وحدت تمام مسلمانان دانست و گفت: ایران تقریبا با کشورهای مسلمان احاطه شده است اما شرایط جغرافیایی یک کشور موضوعی انتزاعی نیست، ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی و فعالیت‌ها و برنامه‌های مد نظر برای معرفی ظرفیت‌های جهان اسلام، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

او گفت: با اشاره به بازدید دو روزه خود از شیراز، ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی شیرازی‌ها، گفت: تاریخ یک شهر، فرهنگ آن و داشته‌های مختلف، برخورداری شهر از حمایت‌های اداره ورزش و جوانان و البته دیدگاه‌ها و برنامه‌های موجود، در انتخاب یک شهر بسیار اهمیت دارد.

مهدی‌اف، شیراز را یک شهر زیبا با المان‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی عمیق دانست که معرف ایران می‌تواند باشد و گفت: تخت‌جمشید یک اثر تاریخی 2500 ساله است اگرچه در آن زمان اسلام نبوده اما این نشان از تاریخ عمیق ایران دارد. شاید شهرهایی در اروپا این آثار تاریخی را داشته باشند اما داشته‌های تاریخی و فرهنگی موجود در آثاری نظیر تخت‌جمشید قابل افتخار است.

مدیر کل مجمع جوانان جهان اسلام گفت: بعد از انجام بازدید از دو شهر کاندید در کشورهای تایلند و مالزی، روز 31 شهریور زمان انتخاب نهایی خواهد بود و رای جوانان ایرانی در این انتخاب بسیار اهمیت دارد لذا رسانه‌ها از جوانان دعوت کنند که در فیس‌بوک رای خود را در تاریخ تعیین شده اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
این خبر در صفحه اصلی بیاورید اگر واقعا دوستدار شیراز هستید. فکر نکنم دوستدار باشید. بیشتر دشمن هستید تا دوستدار.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار