دومین همایش پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۸۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 29 August 2016
همایش پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور در سه بخش رودوزی ها و تزئینات خاص پوشاک اقوام ایرانی، زایش و رویش (آئین سنتی هر قوم در هنگام تولد نوزاد) و لالایی های اقوام ایرانی، در شیراز برگزار می شود.

دبیر اجرایی دومین همایش پیوند پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور با توجه به دغدغه های رهبری و رئیس جمهور در خصوص پوشش و لباس ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و نیز سازمان فنی و حرفه ای استان با همت انجمن صنفی موسسین آموزشگاه های طراحی و دوخت و صنایع دستی شیراز و حومه این همایش را برگزار می کند.

پروین باغبان باشی گفت: با توجه به اینکه نخستین جشنواره شناخت و آموزش لباس ها محلی و تزئینات روی لباس در اردیبهشت سال گذشته در شیراز برگزار شد، اکنون جشنواره فرهنگ پیوند اقوام پارس دومین جشنواره استکه با حضور ١٥ استان و قومیت های فارس، کرد، لر، بلوچ ترک برگزار و تحقیق و پژوهش و آموزش لباس های محلی در کارگاه بالغ بر ٢٥٠ نفر و ١٨ گروه از اقوام ایرانی از سراسر کشور انجام می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره سوم با عنوان جشنواره لباس های تاریخی و چهارمین جشنواره به روز رسانی لباس های محلی ایرانی است که براساس دستاوردهای جشنواره ها برگزار خواهد شد.

باغبان باشی افزود: این جشنواره به مدت ٣ روز در شیراز برگزار می شود و هر استان مجموعه آموزشی خود را به اجرا خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار