رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اعتبار علمی علوم پزشکی این شهر و کنگره موجب شد که 100 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف خارجی برای حضور در آن به شیراز سفر کنند.
کد خبر: ۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 21 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، محمدهادی ایمانیه در دومین روز از آغاز چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی، اظهار داشت: این کنگره با بیش از 100 شرکت‌کننده خارجی که برخی از آن‌ها با توجه به اعتبار و پیشرفت علمی علوم پزشکی شیراز و مراجعه به سایت کنگره، ثبت‌نام کرده‌اند، در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: در این کنگره 12 عمل جراحی انجام که به‌صورت زنده برای آموزش شرکت‌کنندگان در سالن پخش می‌شود.

ایمانیه بیان کرد: درمجموع طی جهار روز برگزاری کنگره، متخصصان داخلی و خارجی با شیوه‌های جدید جراحی‌های کم‌تهاجمی در تخصص‌های مختلف ازجمله جراحی‌های عمومی، کولورکتال، کودکان، مجاری صفرایی، زنان، یوروزلوژی و قلب آشنا می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در جراحی‌های کم‌تهاجمی، بدون باز کردن، بیمار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که در این روش فرد جراحی‌شده سریع‌تر و با هزینه عوارض و درد کمتر به زندگی عادی بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز درزمینهٔ جراحی‌های کم‌تهاجمی در کشور پیشتاز است به‌گونه‌ای که این دانشگاه علاوه بر انجام جراحی‌های پیشرفته لاپاراسکوپی به ترتیب فلوشیپ در این زمینه نیز می‌پردازد.

ایمانیه با اشاره به اینکه دو عمل جراحی از 12 عملی که در این کنگره انجام و آموزش داده می‌شود، جراحی نخستین بار است که در خاورمیانه انجام می‌‌شود، اظهار داشت: دو عمل جراحی باز کردن مری بسته نوزاد به روش لاپاراسکوپی و برداشتن کل روده بزرگ و عروق آن به‌صورت کامل از طریق جراحی لاپارسکوپی در این کنگره برای نخستین بار است که در خاورمیانه انجام می‌شود.

وی گفت: تعدادی متخصصان شرکت‌کننده در این کنگره، ایرانیانی هستند که مقیم سایر کشورها بوده و در برنامه داریم که طی جلسه‌ای که به این جراحان از آن‌ها بخواهیم که برای پیشرفت علمی شیراز، تعامل بیشتری با اساتید دانشگاه علوم پزشکی این شهر داشته باشند و ماه‌هایی از سال را به این منظور در شیراز بگذارنند.

به گزارش فارس، چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی (لاپاراسکوپی) از سی‌و‌یکم فروردین‌ماه در شیراز آغازشده و چهار روز ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار