نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت وحدت، تعامل و همدلی بین ملت و دولت گفت: امروز همه باید دستورالعمل های دولت که برگرفته از قوانین مجلس و قانون اساسی است را بدون چون و چرا بپذیریم حتی اگر احساس کنیم که اشتباه است.
کد خبر: ۲۴۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷ 09 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله اسدالله ایمانی درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت بین ملت و دولت افزود: اگر بخواهیم کشور موفقی داشته باشیم که یک صدا از آن خارج شود و به بیرون انعکاس پیدا کند راه آن وحدت، تعامل و همدلی بین ملت و دولت است.
وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دولت ها با افکار و اندیشه های متفاوت می آیند و هیچگاه یک رئیس جمهوری با 100 درصد آرای مردم انتخاب نمی شود بلکه با اکثریت آرا برگزیده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: عده ای برنامه رئیس جمهوری را قبول کردند که اکثریت هستند و عده ای قبول نکرده اند که اقلیت هستند، این اقلیت دیگر نمی توانند در مقابل دولت و مواضع دولت عکس العمل علنی داشته باشند جز نقد منصفانه و اصلاحی که در مواردی توام با بیان نقاط قوت و نقاط ضعف است.
آیت الله ایمانی افزود: اگر این رعایت نشود خواه ناخواه دشمن از آن سوء استفاده می کند و کشور به سمت دوقطبی بودن حرکت می کند.
وی یادآور شد: در حال حاضر در کشورهای مختلف منطقه شاهد هستیم که دولتی یک راه می رود و مردم آن راه دیگری می روند، در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ایران دولت یک راه و هدف را دنبال می کرد و مردم نیز یک راه و اهداف دیگر داشتند.
امام جمعه شیراز گفت: امروز همه باید نسبت به دستورالعمل های دولت که برگرفته از قوانین مجلس و قانون اساسی است بدون چون و چرا بپذیریم ولو احساس کنیم که اشتباه است.
آیت الله ایمانی همچنین درمورد فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که انقلابی گری، تنها راه پیشرفت و تحقق اهداف است، تصریح کرد: کشور با روحیه انقلابی به پیروزی رسید و از گرفتاری ها نجات پیدا کرد و برای دوام استقلال، عزت و آبروی کشور باید انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن حفظ شود و این چیز طبیعی و عادی است.
وی ادامه داد: انقلاب برای یک عصر و زمان خاصی نیست که بگوییم دوران انقلاب تمام شده و اکنون دوران وابستگی و کنار آمدن با قدرت ها است.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این سخن اولین بار از سوی مهندس بازرگان در دولت موقت مطرح شد ، وی رسما از طریق سیمای جمهوری اسلامی عنوان کرد که شما مردم انقلاب کردید، دست شما درد نکند و حال به دنبال کسب و کار و زندگی خود بروید و کارها را به ما بسپارید تا ما کارها را دنبال کنیم.
آیت الله ایمانی ادامه داد: این سخن از آن روز مطرح شده و از آن زمان تا کنون نیز جسته و گریخته در جامعه مطرح بوده است.
وی تاکید کرد: هیچوقت ما نمی توانیم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را بدون پشتوانه روح انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: بهترین شاخص برای انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ضابطه هایی است که امام راحل در زندگی به عنوان محکمات سخنانشان مطرح فرمودند.
آیت الله ایمانی یادآور شد: امام یک منظومه فکری دارند که در این منظومه فکری محکمات و غیرمحکماتی است، به آن محکمات دل بستن و عمل کردن و در زندگی پیاده کردن، انقلابی بودن می گویند.
وی ادامه داد: دشمن شناسی، به شرق و غرب تمایل پیدا نکردن، حمایت از محرومان، مومنان و انقلابیون را حمایت کردن و دریافتن و به طور کلی افکار و اندیشه های امام در قالب چارچوب محکمات دنبال کردن مصداق انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است و تفسیر آن محکمات را ما امروز می توانیم در بیانات رهبر معظم انقلاب پیدا کنیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزودند: هرکسی در مقاطع مختلف ممکن است از دولتی خوشش بیاید یا نیاید که البته ایرادی ندارد اما اتحاد ملت و دولت، نباید در هیچ حالتی بر هم بخورد.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: البته انتقاد و مطالبه از دولت بی اشکال است و با وحدت منافاتی ندارد اما همانگونه که در زمان همه دولتها این توصیه را بیان کرده ام، باید مراقب بود نقار و کدورت به وجود نیاید و همه در مقابل تهدیدها و دشمنی ها، هم دوش و هم دل باشند.
ایشان با تأکید بر «وحدت قوای سه گانه» افزودند: وحدت، منافاتی با عمل به وظایف قانونی قوا ندارد اما نباید با احساسات شخصی یا جناحی، همدلی و همراهی قوا را خدشه دار کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: باید از بیان حرف هایی که «دو جریانی»، «دو قطبی گری» و «تخاصم» به وجود می آورد، خودداری کرد تا دشمن، همه ایران را یکپارچه ببیند.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید بر اینکه امام راحل (ره) به برکت انقلاب اسلامی، کشور را به سمت این اهداف حرکت دادند، خاطرنشان کردند: اگرچه رسیدن به این اهداف، زمان بر و نیازمند تلاش است اما آنها قابل تحقق هستند و تنها شرط تحققشان حرکت در مسیر انقلاب و انقلابی گری است.
حضرت آیت الله خامنه ای در نوعی آسیب شناسی از روند حرکت نظام افزودند: بعد از رحلت امام بزرگوار (ره)، در هر مقطعی که انقلابی عمل کردیم، پیشرفت به دست آوردیم و هر دوره ای که از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.
ایشان خطاب به همه قشرهای مختلف مردم گفتند: می توان در این مسیر با شیوه انقلابی حرکت کرد که در آن صورت، پیشرفت قطعی است و می توان با شیوه دیگری حرکت کرد که در چنین وضعیتی، سرنوشت رقت باری رقم خواهد خورد و ملت ایران و اسلام سیلی خواهد خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار