اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع روز پنج شنبه در شیراز برگزار شد که طی آن نفرات برتر معرفی شدند و از آن ها تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 16 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،دبیر جشنواره فیلم طلوع ظهر پنج شنبه در اختتامیه به ارائه گزارشی درباره جشنواره پرداخت و گفت: بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است که اساس ملیت یک ملت را تشکیل می دهد.

حمیدرضا عوض دخت با اشاره به اینکه اولین دوره این جشنواره در سطح استانی برگزار شد و در دومین دوره به اولین جشنواره فیلم تخصصی کوتاه در شیراز با گستره ملی تبدیل شد، بیان کرد: این جشنواره پذیرای ۲۴۰ اثر از ۱۸ استان کشور بود که در زمینه های نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه داستانی و فیلم نامه با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در دو بخش دانش آموزی و آزاد آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی با بیان اینکه آموزش اولویت جدی این جشنواره به حساب می آید، اظهار داشت: از تابستان ۹۳ تاکنون ۲۸۰ نفر در کارگاه های ترتیب داده شده شرکت کردند که بسیاری از آن ها موفق شدند برای اولین بار اثری هنری تولید کنند.

یکی از کارگردانان سینمای ایران نیز در این اختتامیه بیان کرد: کاندیدا شدن در جشنواره از بردن جایزه مهم تر است یعنی این که توانسته است جزو چندین نفر برتر قرار بگیرد.

بهروز افخمی ادامه داد: امیدوارم کاندیداهایی که موفق به دریافت تندیس نشدند این جشنواره ها را چندان جدی نگیرند و بدانند این فعالیت ها گامی در راستای جدی شدن و ساخت فیلم های بلندی است که بتوانند بر زندگی و رفتار مردم اثر گذار باشند.

مهمترین جوهره جشنواره طلوع انجام کاری بزرگ با امکانات کم است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: افرادی که در جبهه های جنگ حضور یافتند اگرچه جان و سلامت خود را در خدمت هموطنان صرف کردند ولی کسانی هستند که ما به یاد آن ها فعالیت های هنری انجام داده و فیلم می سازیم.

ضرغام صادقی تصریح کرد: افرادی که در عرصه های هنری فعالیت می کنند نه تنها می توانند در آثار خود معضلات و مشکلات جامعه را نمودار کنند بلکه قادر هستند با هنر خود راه حلی برای آن ها نیز ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به جوانان و نوجوانان کشور مسئله ای بنیادی است که اگر در راستای آن قرار گیریم مشخص می شود که درست را انجام داده ایم، گفت: کشور ما دارای نیروهای انسانی توانمند و ارزشمندی است که از ظرفیت بی نظیری برخوردار است و باید به وسیله کارهای فرهنگی، جذابیت ها و مشوق هایی انجام شود تا این نیروها جذب جمهوری اسلامی ایران شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه جنگ فرهنگی مهترین جنگ بین کشورهاست، گفت: جمهوری اسلامی از نظر اثرگذاری دارای ظرفیت ارزشمندی است و اخلاق و رفتار جامعه ما ظرفیت بزرگی است که باید از آن استفاده شود و بایستی فرهنگ ما متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

صادقی گفت: امروز مهمترین کمکی که باید در جامعه ما انجام شود کمک فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جشنواره طلوع کار اثرگذاری است که آغاز شده، گفت: مهم ترین جوهره این جشنواره این است که توانسته با کمترین امکانات کار بزرگی را به انجام رساند.

نفرات برتر

به گزارش مهر، در پایان این اختتامیه از نفرات برگزیده تقدیر به عمل آمد و تندیس جشنواره به نفرات اول هر بخش اهدا شد.

در بخش دانش آموزی جشنواره در بخش داستانی از «یادم تو را فراموش» اثر شیوا عزیزی، «بیست تمام» اثر فاطمه سادات علوی، «دوست» هانیه بانشی و در بخش نماهنگ از «خاک پرگهر» اثر کیمیا مکارچی تقدیر به عمل آمد ولی تندیس جشنواره به نماهنگ «شهر مجروح» ساخته محمد حسین احمدی، مستند «نقش دست» ساخته یاسین فرخی، فیلم نامه «همه چیز به خودتا بستگی دارد» نوشته آوا اسدزاده، فیلم داستانی «ماهی + گیر» ساخته پونه حسن نژاد و انیمیشن «جنگ بی پایان» اثر امین گودرزی تعلق گرفت.

در بخش آزاد نیز در بخش نماهنگ با تقدیر از «آغاز فصل یاس ها» ساخته سعید نجاتی تندیس به نماهنگ «آرامش در حضور دیگران» اثر مجتبی رضایی تعلق گرفت. در بخش مستند نیز از «سه سنجاقک» ساخته دلاور دوستانیان تقدیر به عمل آمد و تندیس جشنواره به «صبحانه با طعم مرگ» اثر محمد علی شعبانی اهدا شد.

در رشته انیمیشن با تقدیر از «پرواز ۶۵۵» اثر حمید جمالی تندیس به «جوجه ماشینی» ساخته محبوبه محمدزکی رسید. در بخش فیلم کوتاه نیز از «پاپر» اثر مهدی صالح یار تقدیر شد و تندیس به «پارکینگ» ساخته عباس عمرانی بیدی تعلق گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار