33 رأس گوسفند عشایر مرودشت بر اثر استفاده از پساب صنعتی پتروشیمی شیراز تلف شدند.
کد خبر: ۲۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 30 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: ظهر امروز رها شدن پساب صنعتی آلوده پتروشیمی شیراز باعث تلف شدن 33 رأس از گوسفندان یکی از عشایر این شهرستان شد.

به گفته شاهدان عینی پساب صنعتی و آلوده پتروشیمی شیراز توسط تانکرهایی به خارج از این شرکت و به لاگن‌هایی که در مجاورت این کارخانه عظیم قرار دارد انتقال داده می‌شود که این پساب آلوده در کنار جاده از تانکر سرریز شده بود و گوسفندان این فرد عشایر پس از نوشیدن و طی مسافت کوتاهی تلف شدند.

مشخص نبودن حریم و عدم وجود فنس برای این مجتمع عظیم همواره تهدیدی برای مردم منطقه و دام‌های عشایر بوده که انتظار می‌رود مسؤولان این کارخانه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از بروز فجایع این‌چنینی جلوگیری کنند.

سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با ابراز تأسف از فاجعه پیش‌آمده بیان کرد: ایل‌راه‌های عشایری به دلیل توسعه مناطق مسکونی شهری و روستایی، واگذاری مراتع، توسعه زمین‌های کشاورزی، توسعه شهرک‌های صنعتی، سایت‌های دفن زباله و حریم کارخانه‌های صنعتی محدود شده و عشایر مناطق با مشکلات بی‌شماری در فصل کوچ مواجه هستند که مسؤولان امر برای آسایش جامعه عشایری باید چاره‌ای بیندیشند.

ضجه‌های پیرمرد چوپان پس از تلف شدن تعداد بی‌شماری از گوسفندانش حکایت دردناک از بین رفتن بخش بسیاری از سرمایه وی را که حاصل زحمات سال‌های دراز آفتاب‌سوختگی و کوه‌پیمایی دارد دل هر رهگذری را به درد می‌آورد و انتظار می‌رود مسؤولان مجتمع عظیم پتروشیمی شیراز مقصران این امر را شناسایی و ضرر و زیان این پیرمرد چوپان را با استفاده از راهکارهای مدیریتی جبران کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار