مدیر کمیته امداد فیروزآباد از راه اندازی شش مرکز نیکوکاری در این شهرستان طی سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 15 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،حسین امیری یادآور شد: مراکز نیکوکاری مراکزی مسجد محور و محله محور هستند که طی آن تعدادی از معتمدین محله نیازمندان همان محله را شناسایی می کنند و سعی می کنند با حفظ آبروی آن ها خدماتی را به آن ها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز نیکوکاری برنامه ای است که از سال ۹۳ آغاز شده و طی آن یک مرکز نیکوکاری در فیروزآباد راه اندازی شده است، گفت: برنامه این است که در سال ۹۴ شش مرکز نیکوکاری دیگر در این شهرستان راه اندازی شوند که دو مورد از آن ها در روستاهای فیروزآباد و چهار مورد دیگر در میمند خواهد بود.

مدیر کمیته امداد فیروزآباد بیان کرد: در شهرستان فیروزآباد چهار هزار و ۹۸۶ خانوار شامل ۱۰ هزار و ۲۹۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

برای ۶۴۶ خانوار شغل ایجاد شد

امیری به اشتغال های ایجاد شده برای مددجویان شهرستان در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: در سال گذشته برای ۶۴۶ خانوار در شهرستان شغل ایجاد شد که در این راستا ۳۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وام اشتغال به آن ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: شغل های ایجاد شده برای روستاییان بیشتر شغل هایی نظیر گاوداری، دامداری و کشاورزی و برای مددجویان شهری بیشتر ایجاد مغازه های مختلف بوده است.

مدیر کمیته امداد فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود به تامین مسکن برای مددجویان پرداخت و گفت: مددجویان روستایی در این زمینه از وام های بنیاد مسکن استفاده می کنند ولی کمیته امداد نیز در یکسری از موارد کمک هایی را در این حیطه به آن ها ارائه می دهد و می توان گفت تا پایان سال گذشته، ۸۰ درصد از مشکلات مددجویان روستایی در خصوص مسکن حل شد.

امیری اضافه کرد: برای مددجویان شهری نیز از اعتبارات داخلی کمیته امداد استفاده می شود چنانچه در سال گذشته به دو نفر وام مسکن ارائه شد.

۱۴۰۵ حامی ایتام شهرستان را تحت پوشش دارند

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در این شهرستان، اظهار داشت: طی این طرح ۳۱۶ یتیم در شهرستان شناسایی شدند که هزار و ۴۰۵ نفر در حال حاضر به عنوان حامیان آن ها، فعالیت می کنند که بعضی از آن ها حامیان از دیگر نقاط کشور هستند و در سال گذشته سه میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۳۲۶ هزار ریال به یتیم های تحت حمایت خود کمک کردند.

مدیر کمیته امداد فیروزآباد با بیان اینکه مددجویان روستایی از بیمه روستایی استفاده می کنند و در این زمینه تحت پوشش کمیته امداد نیستند، گفت: ولی مددجویان شهری از کارت خدمات درمانی کمیته امداد استفاده می کنند که در حال حاضر سه هزار و ۴۲۸ خانوار شهری تحت پوشش این بیمه هستند.

امیری با بیان اینکه وام قرض الحسنه از جمله خدماتی است که در مواقع خاص به منظور رفع احتیاجات مددجویان به آن ها ارائه می شود، عنوان کرد: در سال گذشته چهار میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال وام قرض الحسنه به ۴۵۶ خانوار تحت پوشش شهرستان پرداخت شد.

وی گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۶۴ صندوق صدقات در شهرستان فیروزآباد وجود داشتند که چهار میلیارد و ۶۵۲ میلیون و ۳۷۲ هزار ریال صدقه در آن ها جمع آوری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار