سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی این استان را با محور شکل گیری اقتصاد مقاومتی و بمنظور ارتقا کیفی خدمات دولت در دست انجام دارد .
کد خبر: ۲۳۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس:احمدعلی افکاری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این سازمان ضمن تشریخ تاریخچه فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی در سطح کشور ، به مصوبه هیأت وزیران در این مورد اشاره کرد و گفت: در آذرماه سال 1381 ، بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، هیأت وزیران آئین نامه اجرائی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی را تصویب کرد.
افکاری افزود: این اقدام زیرساختی با هدف ارزیابی ، سنجش، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور بر اساس قوانین و مقررات مربوط با رویکرد معیار‌های اثربخشی، کارایی، اقتصادی و اخلاقی به منظور ارتقای کیفیت خدمات دولت مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بر همین اساس و به استناد بند الف ماده 3 این آئین نامه، فرآیند ارزیابی عملکرد توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها صورت می گرفت که این مهم پس از انحلال این سازمان ، به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداریها محول گردید، تصریح کرد: لذا پس از احیای مجدد سازمان ، از سال 1394 دوباره این مسئولیت به عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در ادامه در خصوص مراحل انجام ارزیابی گفت: در ابتدا دستگاههای اجرائی استان اقدام به ورود اطلاعات و مستندات شاخصهای عمومی و اختصاصی خود در سامانه نظام مدیریت عملکرد ستاد دستگاه متبوع نموده و پس از اجرای فرآیند خود ارزیابی توسط ستاد مرکزی هر دستگاه، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت اقدام به بررسی و امتیاز دهی به شاخصهای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی می نماید.
مهندس افکاری در عین حال اظهار داشت: در این مرحله پس از بررسی اولیه گزارش عملکرد دستگاههای اجرائی و دریافت اعتراضات احتمالی آنها و نهائی نمودن امتیازات حاصل شده ، گزارش عملکرد دستگاههای اجرائی استان توسط این معاونت تهیه می گردد.
وی در ادامه تاکید کرد: این نتایج ضمن ارائه به شورای عالی اداری و گزارش به ریاست جمهوری در جشنواره شهید رجائی اعلام و به اطلاع عموم خواهدرسید.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در خاتمه اظهار داشت: امتیاز مکتسبه دستگاههای اجرائی مبنای ارزیابی عملکرد رئیس دستگاه و پرداخت فوق العاده کارائی و عملکرد به کارکنان دستگاه اجرائی می باشد.
وی همچنین بهره مندی مدیران و کارمندان از هرگونه پاداش ( به استثنای پاداش مربوط به ماده 20 قانون مدیریت خدمات کشوری )را منوط به کسب نمره متوسط یا بالاتر دستگاه از ارزیابی عملکرد عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار