دبیر علمی سمینار سکته حاد مغزی فارس گفت: دومین دلیل مرگ‌ و میر در این استان سکته مغزی است.
کد خبر: ۲۳۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 17 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:افشین برهان حقیقی بعد از ظهر امروز در سمینار سکته حاد مغزی اظهار داشت: سرگیجه، دوبینی ناگهانی، اختلال ناگهانی به‌ویژه در افراد بالای 40 سال که مبتلا به بیماری قند، فشار خون، چربی بالا و نیز مصرف دخانیات هستند مهم‌ترین عامل بروز سکته قلبی و مغزی در کشور به‌ویژه استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: هنگام بروز سکته قلبی و مغزی باید حداقل تا 6 ساعت بیمار را به مراکز درمانی رساند.

دبیر علمی سمینار سکته حاد مغزی تصریح کرد: در صورتی‌ که درمان به‌هنگام و به‌موقع بیمارانی که به سکته مغزی و قلبی مبتلا شده‌اند انجام نشود یک‌عمر با عوارض سکته دست‌ و پنجه نرم خواهند کرد و دچار فلج و معلولیت می‌شوند.

برهان‌حقیقی بیان داشت: کنترل بیماری قند، چربی، کلسترول و نیز فعالیت‌های فیزیکی، ورزشی و قطع مصرف دخانیات مهم‌ترین عامل جلوگیری از سکته است.

دبیر اجرایی سمینار یک‌روزه سکته حاد مغزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این سمینار 140 نفر از اساتید، پزشکان خانواده، عمومی اورژانس و نیز سرپرستان و کارکنان اورژانس بیمارستان‌های خصوصی و دولتی حضور دارند.

فریبا حسین‌پور خاطرنشان کرد: نظارت بالینی در سکته مغزی، نحوه برخورد در شرایط فوق حاد، راهنمایی‌های درمانی، خروج لخته‌دار و درمان و مراقبت‌های پرستاری از جمله محورهای این سمینار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار