كنسرت 'تبادل دوستي بين ايران و فرانسه' در قالب برنامه شب فرهنگ ايران و فرانسه با حضور گردشگران و هنرمندان فرانسوي در تالار حافظ شيراز برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 25 April 2016

كنسرت 'تبادل دوستي بين ايران و فرانسه' در قالب برنامه شب فرهنگ ايران و فرانسه با حضور گردشگران و هنرمندان فرانسوي در تالار حافظ شيراز برگزار شد.كنسرت 'تبادل دوستي بين ايران و فرانسه' در قالب برنامه شب فرهنگ ايران و فرانسه با حضور گردشگران و هنرمندان فرانسوي در تالار حافظ شيراز برگزار شد.

تابناک فارس ب نقل از ایرنا:در اين كنسرت موسيقي كه شامگاه يكشنبه در شيراز برگزار و با استقبال مردم روبرو شد، گيوم وِنسال، هنرمند فرانسوي و نوازنده مشهور پيانو نيز با اجراي قطعاتي به هنرنمايي پرداخت.

فرهنگ زبان مشترك همه انسان ها
در حاشيه اين آيين رئيس انجمن موسيقي استان فارس گفت: براي برگزاري كنسرت موسيقي تبادل دوستي ايران و فرانسه 140 گردشگر فرانسوي به شهر شيراز سفر كرده اند كه در اين برنامه 20 هنرمند فرانسوي با هنرنمايي خود فرهنگ كشورشان را به مردم ما معرفي كردند.
هدايت رضايي افزود: ايران و فارس از كشورهاي برخوردار و غني در زمينه هاي مختلف فرهنگي است كه تبادل فرهنگ ما با كشورهاي ديگر اقدامي شايسته و مثبت در جهت معرفي بهتر كشور، فرهنگ و مردمان است.
وي بيان كرد: فرهنگ زبان مشترك همه انسان هاست كه تبادل فرهنگ، صلح و دوستي بيشتر مردم دنيا را در پي دارد.

 مردم فرانسه مشتاق فرهنگ ايران و شيراز
مدير اركستر اليانس فرانسه نيز گفت: فرهنگ مردم ايران در جهان بسيار پر رونق و شناخته شده است و بسياري از مردم و هنرمندان كشور فرانسه مشتاق سفر به ايران و آشنايي بيشتر با فرهنگ غني مردم اين سرزمين هستند.
كارولين كرين سنتوز اظهارداشت: سفر من و همراهانم به ايران و شيراز بسيار دلنشين و لذت بخش است و ما بسيار علاقمند به شناخت بيشتر مردم ايران و فرهنگ آنها هستيم.
وي با بيان اينكه هدف از سفر ما به كشور ايران معرفي و شناساندن بيشتر فرهنگ كشور و مردم فرانسه به مردم ايران است اضافه كرد: كنسرت تبادل دوستي بين ايران و فرانسه عامل پيوند و دوستي بيشتر و عميق مردم دو كشور است.
او ادامه داد: برگزاري چنين برنامه هايي پايه هاي دوستي مردم دو كشور استوار تر مي كند.

 فرهنگ ايران، افتخاري در جهان
مسئول برگزاري كنسرت تبادل دوستي بين ايران و فرانسه هم گفت: فرهنگ ايران علاوه بر مردم ما، افتخار بسياري از مردم در جهان است زيرا فرهنگ و تمدن ما تمام بشريت را در بر مي گيرد.
پژمان معمارزاده عنوان داشت: گردهمايي هنرمندان ايران و فرانسه با هدف معرفي بيشتر فرهنگ مردم ايران زمين به سرآمدان فرانسه است.
وي افزود: مردم و گردشگران كشور فرانسه بسيار علاقه مند به آشنايي با فرهنگ مردم مناطق مختلف ايران هستند و شناخت خرده فرهنگ هاي ايراني براي آنها بسيار لذت بخش و هيجان انگيز است.
در اين برنامه كه با حضور فرهنگوران و هنرمندان استان فارس و 140 نفر از گردشگران كشور فرانسه در شيراز برگزار شد، 20 هنرمند موسيقي اين كشور به هنرنمايي پرداختند.
اين گروه گردشگران فرانسوي در سفر به ايران علاوه بر شيراز از شهرهاي شهرهاي اصفهان، يزد، كرمان و تهران ديدن كردند و با فرهنگ مردم اين شهرها آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار