ربات عمودپرواز و پهباد جنگنده دست‌ساخته دانش‌آموزان مرکز آموزش فرهنگی غیرانتفاعی «سما کازرون» رونمایی و به پرواز درآمد.
کد خبر: ۲۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 17 April 2016
رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما واحد کازرون امروز در حاشیه رونمایی و پرواز ربات عمودپرواز و پهباد جنگنده دست‌ساخته دانش‌آموزان دبیرستان متوسطه اول غیردولتی «سما» کازرون که با حضور مدیر و معاون آموزشی آموزش‌ و پرورش این شهرستان و جمعی از فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان در باشگاه فرهنگیان کازرون صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جاری این دو طرح از طرف حوزه معاونت پژوهشی سما واحد کازرون به این آموزشگاه پیشنهاد شد که با تلاش مدیر و معاونان دبیرستان متوسطه اول سما و دانش‌آموزان این آموزشگاه این طرح‌ها ساخته و امروز شاهد رونمایی و به ثمر نشستن آنها هستیم.

مهرداد همراهی گفت: جنس ربات عمودپرواز دست‌ساخته دانش‌آموزان از فریم «s500» پلاستیکی تشکیل‌ شده و از موتورهای براشلس با قدرت 935 و ملخ‌های 10 اینچ استفاده‌شده که اکنون در حال طراحی و ساخت بدنه آلومینیومی آن در این دبیرستان هستیم.

وی تصریح کرد: در پهباد طراحی‌ شده از کنترل پرواز قدرتمند مولتی وی استفاده‌ شده که پایداری یا استبیل بودن فوق‌العاده‌ای را به ربات می‌دهد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون ادامه داد: در این ربات دوربین (HD) استفاده‌ شده که می‌تواند تصاویر را به‌صورت آنلاین به واحد کنترل ارسال کند و هم‌چنین قابلیت ضبط تصاویر و نیز قابل دریافت آن بر روی گوشی‌های اندروید را نیز دارد.

همراهی متذکر شد: رادیوکنترل این ربات حدود دو کیلومتر برد دارد و از چراغ‌های «LED» اعلان در ربات استفاده شده است.

وی به چگونگی طراحی و ساخت جنگنده F22 دست‌ساخته دانش‌آموزان آموزشگاه متوسطه اول سما کازرون اشاره کرد و بیان داشت: جنس این طرح از فوم بوده و با دستگاه CNC برش داده‌شده و قادر به پرواز با سرعت بیش از 160 کیلومتر در ساعت و حدود 25 تا 30 دقیقه در آسمان را دارد و برد آن با ارتفاع سیستم کنترلی حدود سه کیلومتر است.

رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما واحد کازرون بیان داشت: هزینه این دو طرح از بودجه پژوهشی از طرف دانشکده سما واحد کازرون به‌صورت بلاعوض به دبیرستان متوسطه اول سما این شهر اختصاص داده شده است.

همراهی در پایان با تقدیر از تلاش مدیر و معاونان دبیرستان متوسطه اول سما کازرون در اجرای این دو طرح تصریح کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان این آموزشگاه در حال آماده‌سازی این ربات برای شرکت در مسابقات کشوری رباتیک هستند که در تابستان امسال برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار