مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه در سال ۹۴ میزان ۲۱۰ میلیارد ريال زکات در فارس جمع آوری شده است، گفت: ایتام تحت حمایت این نهاد، ۱۳ هزار و ۳۲۷ نفر هستند.
کد خبر: ۱۹۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 16 March 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان:دکتر محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس امروز (26اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها کار راهبری جامعه را انجام می دهند، گفت: رسانه ها پل خوبی بین مردم و مسئولین هستند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد، کار های ارزشمندی را در حوزه های مخلف فرهنگی، اجتماعی و ارزشی انجام شده است، افزود: استان فارس میزبان قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم از 19 استان کشور در قالب دانش آموزان تحت حمایت بود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که استفاده از ظرفیت دینی و معنوی و همچنین توجه به کلام بزرگان دین باید در راستای تقویت جامعه باید انجام شود، تاکید کرد: توانمندسازی اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده های تحت پوشش جز اولویت ها خواهد بود.

وی، بر لزوم حفظ عزت نفس و کرامت انسانی افراد تحت پوشش تاکید و خاطر نشان کرد: هرگونه نگاه سیاسی در کمیته امداد مطرود است، فقط رنگ باید رنگ ولایت باشد.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که باید روح جدیدی در کالبد کمیته امداد دمیده شود و بحث مسکن و ازدواج از اولویت های ماست، تصریح کرد: خدمت بی منت همواره در دستور کار قرار دارد.

بذرافشان تاکید کرد: در سال 94، نزدیک به 800 میلیارد ريال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به افراد تحت پوشش در راستای توانمندسازی اقتصادی کمک شده است و یک هزار میلیارد ريال به عنوان کمک مستمری پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه عیدی افراد تحت پوشش در کوتاه ترین زمان پرداخت خواهد شد، تاکید کرد: 900 میلیارد ريال کمیته امداد از قالب های مختلف همچون صندوق های صدقات و همچنین جشن های نیکوکاری دریافت شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه 19 هزار و 549 نفر وام ضروری دریافت کرده اند، افزود: 2 هزار و 550 واحد مسکن ارائه شده است که امیدواریم در سال 95 به چهار هزار و 500 واحد برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با یادآوری این مطلب که امسال چهار هزار و 376 کمک هزینه جهیزیه ارائه شده است، اظهار داشت: بنا داریم در سال 95 بالغ بر 6 هزار کمک هزینه را ارائه کنیم.

وی، تعداد ایتام تحت حمایت را 13 هزار و 327 نفر دانست و یادآور شد: 11هزار و 973 نفر در طرح «محسنین» تحت پوشش هستند که در طرح محسنین افراد سرپرست پدر دارند اما بنا به دلایلی زیر پوشش خیرین طرح محسنین هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال 94 میزان 210 میلیارد ريال زکات در فارس جمع آوری شده است، تاکید کرد: کمیته امداد با «دیوار مهربانی» به این صورت خیلی موافق نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار