عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نسبت به تداوم ساخت و سازهای بی ضابطه و بی برنامه در حریم شهر شیراز هشدار داد و گفت: تداوم این روند می تواند به تشکیل یک حاشیه نشینی خطرناک منتهی شود.وی همچنین گفت: باید بکوشیم تا کلانشهر شیراز از سفر پیش روی رییس جمهوری و هیات دولت نهایت بهره را ببرد.
کد خبر: ۱۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 06 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،محمد رضا دیهیمی، عصر دوشنبه در نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز و نخستین جلسه این شورا در سال 94 افزود: پیشنهاد می شود که با تشکیل ستادی متشکل از شورا و شهرداری، ضمن هماهنگی با استاندار فارس و مشارکت در برنامه ریزی بمنظور استقبال از رییس جمهوری و هیات همراه، نسبت به تدوین درخواست های منطقی و ضروری و مطرح نمودن آنها در فرصت مناسب اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر اختصاص بودجه به طرح هایی که قابلیت بهره برداری ظرف مدت زمان یک یا 2 سال را دارد و در اولویت بودن این طرح ها، باید بکوشیم تا امکاناتی را برای تکمیل فاز 2 خط قطار شهری شیراز دریافت داریم.

این عضو شورای شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه شهرداری شیراز در آماده سازی مطلوب شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی گفت: شورا و شهرداری باید در سال جدید و به تاسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب، با همدلی و همزبانی در این جهت توسعه، عمران و آبادانی هرچه بیشتر شهر شیراز گام بردارند.

دیهیمی، همچنین خواستار اجرایی شدن طرح برون سپاری صدور پروانه ساختمانی در کلانشهر شیراز شد و افزود: به رغم تاکید استاندار فارس و همراهی معاونت های استانداری برای اجرای این طرح، اما پس از یک سال تلاش شورا و شهرداری، این موضوع پر اهمیت که منافع آن به طور مستقیم نصیب مردم می شود دچار نوعی بدسلیقگی کارشناسی شده است .

وی ادامه داد : به استناد همان قانونی که در دیگر کلان شهرها یک معضل شهری و مردمی حل شده است در شیراز از اجرایی شدن این طرح ضروری جلوگیری می شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نسبت به تداوم ساخت و سازهای بی ضابطه و بی برنامه در حریم شهر شیراز هشدار داد و گفت: تداوم این روند می تواند به تشکیل یک حاشیه نشینی خطرناک منتهی شود.

دیهیمی افزود: این ساخت و سازها به راحتی تا حاشیه کمربندی شیراز هم کشیده شده است اما به دلایل نامعلومی با آن برخورد نمی شود.

وی، از شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی فارس خواست که جلو پیشرفت این روند گرفته شود چرا که در صورت بی توجهی به این موضوع، شهرداری شیراز مجبور می شود در آینده نزدیک صدها میلیارد ریال برای رفع این معضل هزینه کند.

بنا به اظهار نظر برخی از مسوولان استان فارس ، رییس جمهوری کشورمان قرار است که در روزهای پایانی فروردین جاری یا اوایل اردیبهشت 94 به شیراز سفر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار