معاون سیاسی فرماندار شیراز گفت: استان فارس به یکی از راه‌های ورود و باراندازهای مواد مخدر تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۹۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 06 March 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: علی حیدری بعدازظهر امروز در هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شیراز اظهار داشت: درحالی‌که در بسیاری از کشورهای همسایه نمی‌توان به‌راحتی سیگار خرید، اما در شیراز موضوع اعتیاد به مواد مخدر بیداد می‌کند.

وی با بیان اینکه سالانه مقادیر بسیاری مواد افیونی با تلاش نیروی انتظامی کشف می‌شود، افزود: با وجود این هنوز شاهد گستردگی در فروش مواد مخدر هستیم.

معاون فرماندار شیراز با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان یک شهر مذهبی و دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی، خاطرنشان کرد: شیراز سومین حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و وجود معتادان در اطراف شاه‌چراغ (ع) که باید جای مناسبی برای حضور زائران و گردشگران باشد، قابل توجیه نیست.

وی اعتیاد به مواد مخدر را از عوامل مهم ایجاد ناامنی‌های اجتماعی دانست و ضمن تأکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در این زمینه، تصریح کرد: از هم‌اکنون باید ادارات و نهادهای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شیراز برنامه‌های خود را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند تا در ابتدای سال پس از جمع‌بندی موارد، تقسیم‌ کار انجام گیرد.

در این نشست معاون بهزیستی فارس نیز اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه معضلات اعتیاد به مواد مخدر بیشتر مطرح شود، تأثیر بیشتری بر جامعه خواهد گذاشت.

محمد آذرنوش خاطرنشان کرد: در برابر حد و اندازه مشکلاتی که جامعه در زمینه مواد افیونی با آن روبه‌رو است، کارهای فرهنگی کمتری صورت می‌گیرد و در این زمینه بسیار عقب هستیم.

وی بیان کرد: بهزیستی در استان فارس 42 کمپ، هفت مرکز سرپایی و سه سرپناه شبانه برای نگهداری آسیب‌دیدگان اجتماعی دارد.

به گزارش فارس، در هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شیراز اعلام شد که کاهش نرخ مواد افیونی موسوم به شیشه از 90 میلیون تومان به 35 میلیون تومان در سال جاری، دسترسی به آن را برای افراد در معرض خطر جامعه آسان‌تر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار