رئیس مرکز تحقیقات کلیوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر روز یک نفر به ظرفیت بیماران دیالیزی استان فارس افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 03 March 2016


تابناک فارس به نقل از فارس:جمشید روزبه بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری پنجاهمین سالگرد نفرولوژی در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، شورای دیالیز فارس با هماهنگی انجمن بیماری‌های خاص این استان برای پیشگیری، ارائه راهکارهای درمانی و کاهش مشکلات حمل‌ونقل بیماران، مراکز دیالیز را در شهرستان‌های فارس پایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه کارهای بسیاری در زمینه درمانی و ویزیت خاص بیماران کلیوی در فارس انجام شده است، افزود: تقریبا تمام شهرستان‌های این استان به این فناوری نوین دیالیز مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات کلیوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: همزمان با پنجاهمین سالگرد نفرولوژی در شیراز امروز همایشی با عنوان سمینار علمی پروتکل‌های درمانی در بیماران همودیالیز برگزار کردیم.

وی ادامه داد: استادان نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرستاران و مسئولان مراکز دیالیز شهرستان‌ها در این سمینار با جنبه‌های تحلیلی کار بیشتر آشنا شدند.

رئیس مرکز تحقیقات کلیوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تهیه راهنماهای بالینی مهم در بیماران همودیالیز و کاهش عوارض در بیماران دیالیز، گام مهمی است که از سوی گروه نفرولوژی مرکز تحقیقات کلیوی شیراز و اداره بیماری‌های خاص دانشگاه انجام و به‌صورت بخشنامه، به‌تمام بخش‌های دیالیز، ابلاغ شده است.

پیشینه 50 ساله شیراز در نخستین دیالیز صفاقی کشور

مدیر گروه نفرولوژی دانشگاه شیراز نیز در جریان برگزاری این سمینار با اشاره به دیالیز در شیراز به خبرنگاران گفت: نخستین دیالیز به روش صفاقی سال 1344 خورشیدی توسط دکتر حسن علی رونقی در شیراز انجام گرفت.

قنبرعلی رئیس جلالی افزود: نخستین پیوند کلیه در خاورمیانه نیز سال 1347 خورشیدی در بیمارستان نمازی شیراز صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود 12 فوق‌تخصص کلیه در شیراز، اظهار داشت: پروتکلی که در این سمینار ارائه شد دستورالعملی برای مواجهه با بیماران دیالیزی است که هرچند سال یک‌بار باید تجدید شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این استانداردسازی دستورالعمل‌ها به‌منظور بهبود روش‌های مراقبت از بیماران همودیالیز، ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در راستای افزایش طول عمر بیماران و کاهش عوارض در بیماران صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار