معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: در ترافیک کشور به‌جای انسان‌محوری، خودرومحوری حکم‌فرما است.این مسئول یادآور شد: بیشترین حوادث رانندگی شیراز و آمار تلفات عابران پیاده در بلوار 60 متری رحمت این شهر اتفاق می‌افتد که یکی از معابر عریض شهری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۸۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 19 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:علی زحمتکش در ششمین سمینار بین‌المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، چالش‌ها و راهکارهای پیشِ‌رو اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که افزون‌بر ساخت بزرگ‌راه‌ها و معابر عریض و تقاطع‌های غیرهمسطح نیاز به فرهنگ‌سازی احساس می‌شود.

وی بابیان اینکه تلفات درون‌شهری در شیراز سال گذشته 242 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد کشتگان حوادث درون‌شهری شیراز را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که در این میان بیشترین آمار به افراد بالای 60 سال تعلق دارد.

این مسئول یادآور شد: بیشترین حوادث رانندگی شیراز و آمار تلفات عابران پیاده در بلوار 60 متری رحمت این شهر اتفاق می‌افتد که یکی از معابر عریض شهری به شمار می‌رود.

معاون شهردار شیراز اضافه کرد: با نگاه به افزایش مرگ‌ومیر عابران و موتورسواران و این‌که برخی شهروندان حاضر هستند که جان ارزشمند خود را فدای زمان کنند، امسال با تدوین تقویم فرهنگ ترافیک زمینه‌ساز کاهش تلفات حوادث رانندگی در شیراز شده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش آموزش ترافیک به‌ویژه برای دانش‌آموزان شیرازی در سال جاری، اظهار داشت: امید است با استمرار این آموزش‌ها در سال آینده، آمار تلفات و مصدومان سوانح رانندگی در شیراز کاهش یابد.

زحمتکش با اشاره به استفاده از نرم‌افزار ارسال پیامک به رانندگان خاطی از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک شهری شیراز، بیان داشت: با مهار متخلفان رانندگی، این آمادگی وجود دارد که سال آینده به نقطه‌ای برسیم تا تلفات انسانی حوادث رانندگی در شیراز به صفر برسد.

معاون شهردار شیراز تأکید کرد: برای ما حفظ جان شهروندان از هر چیز دیگری مهم‌تر است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
نبود سرعت گیر مناسب، کم بودن پل های عابر پیاده و نداشتن پله برقی از عوامل مهم در تصادف عابران در بلوار رحمت شیراز است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار