عضو شورای شهر شیراز گفت: سهم استان فارس از حضور گروه های بلند پایه کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در ایران در مقایسه با استان همسایه صفر است.
کد خبر: ۱۸۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 16 February 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: مظفر مختاری بعد از ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: استان فارس و شهر شیراز با ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، گردشگری و... از جمله استان های کشور است که می تواند با یک برنامه دقیق در این شرایط مسیر رشد و توسعه را به سرعت طی کند.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که فارس با وجود چنین پتانسیلی از بحران بیکاری، تعطیلی برخی صنایع، نامناسب بودن راهها، کمبود آب و بحران قریب القوع در بخش کشاورزی، ضعف در برخی زیر ساخت ها و... رنج می برد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: به اعتقاد کارشناسان مسایل اقتصادی پذیرش دوباره ایران در سیستم بانکداری و شبکه پرداخت جهانی به کاهش هزینه واردات کمک می کند و پایان این محدودیت ها رشد سالیانه اقتصاد کشور را افزایش خواهد داد، همچنین سرمایه گذاری که در سالهای اخیر کاهش شدیدی داشته را متحول می کند.

مختاری تصریح کرد: از همین روست که می بایست دراین شرایط نسبت به جذب سرمایه های خارجی برای پیشبرد پروژه های مختلف در استان اقدام شود اما جذب سرمایه های خارجی منوط به برقراری روابطی دیپلماتیک و بالابردن قدرت چانه زنی مدیران استانی در سطح ملی و بین المللی است.

وی تاکید کرد: پس از به فرجام رسیدن برجام شاهد حضور پرترافیک مسئولان کشورهای خارجی در قالب تیم های سیاسی و اقتصادی در کشور هستیم، اما سئوال اینجاست که سهم استان فارس و شهر شیراز از منافع حاصل از این سفرها چیست.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: چگونه است که یک هیات بلند پایه از یک کشور اروپایی به ایران سفر می کند و اولین ایستگاه  خود را حتی قبل از دیدار با مسئولان کشور ما در تهران در یکی از استان های همجوار با فارس قرار می دهد و در این سفر تعداد زیادی تفاهم نامه با مسئولان این استان منعقد می کند، اما استان فارس با در اختیار داشتن منابع قابل توجه گاز، نفت، فرصت های گردشگری و.. باید تنها نظاره گر این اتفاقات باشد.

مختاری تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که با به سرانجام رسیدن برجام دیگر نمی توان مشکلات داخلی را با خارجی ها مرتبط کنیم، زیرا تحریم ها بخشی از مشکلات اقتصاد کشور بودند اما همه مشکلات ازتحریم ها نبود برخی مشکلات نظیر بروکراسی اداری یا فساد ارتباطی به تحریمها نداشت، اما اینکه در دوره پس از برجام چقدر بتوانیم از فرصتها استفاده کنیم، به خودمان برمی گردد.

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این روزها همه جا از نوروز می‌گویند، تب و تاب سال جدید در جای جای شهر دیده می‌شود و مردم خانه و زندگی و حتی دل‌هایشان را برای یک آغاز دیگر آماده می‌کنند همه ساله مردم زیادی در تعطیلات نوروز به شهرهای دیگر سفر می‌کنند و در این بین انتظار می‌رود شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ، مذهبی و سیاحتی ، میزبان شایسته ای  برای مسافران نوروزی باشد.

وی افزود: شیراز یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن تعطیلات نوروزی است. سفر به شهر زیبای شیراز، حکم یک تیر و دو نشان دارد هم زیارت است و هم سیاحت با بررسی میزان رضایتمندی از مسافران در سال گذشته می توان گفت  که شهر شیراز از میزبانی خوبی برای مسافران داخلی بوده ولی با این وجد کاستی هایی از جمله عدم جواب دهی ظرفیت هتل ها و مسافرخانه ها و عدم نظارت بر نانوایی ها که چرا که اکثر نانوایی ها در ایام نوروز کار نمی کردند و اگر هم فعال هستند شاهد صف های طولانی مسافران  می باشیم و همچنین عدم نظارت اتحادیه ها بر مغازه ها که بعضا شاهد گران فروشی  و نارضایتی مسافران را به دنبال داشت که لذا در این خصوص تقاضا مندیم که با استفاده از تجربیات سالهای گذشته و همکاری  و نظارت نهادها بتوانیم میزبانی خوبی برای هم وطنان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار