مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس، گفت: میزبانی از جشنواره بین المللی شعر فجر حق شیراز است.
کد خبر: ۱۸۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 14 February 2016

تابناک فارس به نقل از مهر: علی محمد موسوی شامگاه شنبه در آیین گشایش جشنواره شعر فجر افزود: در مقطعی عضویت شیراز در شهر خلاق ادبی جهان مطرح شد، ما مستندات مورد نیاز را برای یونسکو فرستادیم ولی به مشکل برخوردیم و به خاطر شرایط وقت این پرونده بایگانی شد.

وی تصریح کرد: اینک این امکان وجود دارد که برای به دست آوردن این جایگاه بار دیگر تلاش کنیم.

جهان شعر از توازن تغزل به اضطراب سپید تغییر یافت


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این برنامه، گفت: حال که هندسه موزون کیهانی به ارتعاشات لرزان فضایی تغییر کرده است جهان شعر نیز از توازن تغزل به اضطراب شعر سپید تغییر کرده است.

بهزاد مریدی با بیان اینکه شعر نبض جهان است، ادامه داد: چه آنگاه که قلب انسان در جهان سنت به آرامی میزند و چه وقتی که قلب انسان مدرن به تپش می افتد این شعر است که زبان ماست. اما شعر نه تنها زبان ما که پناه ما است. ما در بازگویی روایت شاعر از جهان پناه می گیریم. چه این روایت تغزلی باشد و چه آشوب ناک باز هم جان پناه ما است.

وی با بیان اینکه در هیجان و آشوب زندگی روزمره به شعری تغزلی پناه باید برد، افزود: چه در رخوت و کسالت روزمره به هیجان ترس آور شعر سپید دل بدهیم فرقی نمی کند. این شعر است که پناه ماست. افسوس که این همدم را به همنشینی نمی خوانیم. افسوس که امروزه مردم کمتر شعر می خوانند. افسوس که این جان پناه را نمی جویند.

زبان شعر پناه پرتلاطم انسان است

مدیر ارشاد فارس تاکید کرد: همانگونه که اشعار حافظ با نبض پرتپش عاشق و قلب آرام عارف هماهنگ است. این زبان شعر است که پناه پرتلاطم انسان است. افسوس که زبان حال مان را بازگو نمی کنیم. افسوس که شاعران را نمی شناسیم.

وی با انتقاد از اینکه مردم امروزه کمتر شعر می خوانند افزود: افسوس که زبان حالمان را بازگو نمی کنیم و افسوس که شاعران را نمی شناسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار