اتاق امن کلرزنی به گونه ای طراحی شده است که در صورت نشت گاز کلر از سیلندر، با ایجاد فضایی ایزوله از نفوذ گاز به خارج از اتاق جلوگیری می کند.
کد خبر: ۱۷۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 03 February 2016
برای نخستین بار در کشور مهندسان شرکت آبفای شیراز موفق به طراحی و ساخت اتاق امن کلرزنی شدند.
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: معاون بهره برداری شرکت آبفای شیراز با بیان اینکه کلرزنی یکی از متداولترین روش های گندزادیی آب آشامیدنی در دنیاست، گفت: هرچند این گاز ضدعفونی کننده قوی محسوب می شود، اما در صورت نشت مسمومیت شدید و حتی مرگ کاربران را به دنبال خواهد داشت.

فرزاد جهانمرد افزود: اتاق امن کلرزنی به گونه ای طراحی شده است که در صورت نشت گاز کلر از سیلندر، با ایجاد فضایی ایزوله از نفوذ گاز به خارج از اتاق جلوگیری می کند.

وی گفت: نشانگرهای نصب شده در اتاق نیز با ارسال پیام اپراتور را از نشت گاز مطلع می کند.
زینت صبوری یکی از طراحان اتاق امن کلرزنی نیز گفت: گاز کلر پس از نشت در اتاق محبوس شده و به کمک شیری که روی بدنه اتاق تعبیه شده است، استفاده مجدد از گاز و یا خنثی کردن آن از طریق ترکیب با سود را امکان پذیر می کند.

وی با بیان اینکه پیش از سیلندرهای گاز کلر در ساختمان های معمولی و فاقد ایمنی نگهداری می شدند، افزود: قابل انتقال بودن و مقاوم بودن در برابر سیل، زلزله و دیگر حوادث از جمله ویزگی های منحصر به فرد اتاق امن کلرزنی است.

فرزاد رمضان پور، دیگر طراح این اتاق گفت: اتاق امن کلر زنی با صرف 25 میلیون تومان هزینه طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 اتاق امن کلرزنی در نقاط مختلف شیراز نصب و راه اندازی شده است، افزود: این اتاق علاوه بر تصفیه آب می تواند در تمام صنایعی که گاز کلر استفاده می شود نظیر صنایع پلیمر، کاغذسازی، نساجی و تولید مواد شوینده به کار گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار