مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ورزشگاه میانرود شیراز با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۷۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 31 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:رجبعلی کامیاب بعدازظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ایمانی امام جمعه شیراز در سخنانی اظهار داشت: ورزشگاه میانرود یکی از برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل است که با اجرایی شدن آن شیراز دارای بزرگ‌ترین ورزشگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌ها 300 پروژه نیمه‌تمام ورزشی روی دست ما است که آن را عیب ندانسته بلکه فرصت می‌دانیم، افزود: در هشت ماهه گذشته 75 هزار مترمربع فضای ورزشی در فارس به بهره‌برداری رسیده و 60 پروژه دیگر در آینده نزدیک نیز افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: خانه کشتی بزرگ‌ترین پروژه ملی بعد از گذشت 10 سال با حضور وزیر ورزش و جوانان در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کامیاب تصریح کرد: به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب و این‌که چمن‌ زمین‌های ورزشی در حال خشک شدن است بیش از 30 چمن مصنوعی از محل اعتبارات نفت و گاز با اعتباری افزون‌بر 2.5 میلیارد تومان در 30 شهرستان این استان امسال و دو سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی از 9 برابر شدن اعتبارات ورزشی این استان خبر داد و افزود: اعتبارات ورزشی فارس در سال گذشته 150 میلیون تومان بوده که با تلاش‌های انجام‌ شده این رقم به یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش‌ یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان داشت: اعتبارات ورزشی این استان برای حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد، اشتغال‌زایی و کارهای فرهنگی و دیگر زیرساخت‌ها اختصاص ‌یافته است.

کامیاب اضافه کرد: راه‌اندازی اتاق ویدئوکنفرانس در اسفندماه سال جاری از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است که با اجرایی شدن آن هرماه یک‌بار با وزیر ورزش و جوانان ارتباط برقرار می‌شود.

وی بیان داشت: سند توسعه ورزش که دولت آن را بر مبنای برنامه توسعه پنجم در چشم‌انداز 1404 و ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و کشوری برای بالا بردن سهم سلامت تنظیم ‌کرده است باید در این راستا ورزش در خانواده و زندگی مردم بیش از گذشته نهادینه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام‌ شده این استان در 48 رشته ورزشی کشتی فرنگی، وزنه‌برداری به‌ویژه در ورزش بانوان به موفقیت‌هایی دست‌ یافته و مهم‌ترین رویکرد در بازی‌های 2018 جاکارتا نخبه‌پروری است.

کامیاب تصریح کرد: در حوزه ورزش حرفه‌ای از تیم‌های برق، فجر و تیم بسکتبال پگاه چیزی باقی نمانده است اما برای رسیدن به حضور در مسابقه‌های لیگ برتر کشور از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات این استان ورزش بانوان است و برای برون‌رفت از این معضل باید با ایجاد زیرساخت‌ها و استفاده از امکانات مناسب برای توسعه ورزش این قشر از جامعه موانع برداشته شود تا بتوانند در میدان‌های کشوری و خارجی حضور موفق داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار