دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز رفتارهای اسلام‌هراسانه غرب را ناشی از رشد اسلام در میان جوانان اروپا و آمریکا دانست.
کد خبر: ۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰ 30 January 2015

به گزارش فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری بعدازظهر امروز در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی همانند نامه امام خمینی(ره) به گورباچف تاریخ‌ساز و جاودانه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از جوانان خواستند تا در مورد اسلام ناب تحقیق و تفحص کنند و فریب رسانه‌های استکباری کشورهای خودشان را نخورند.

طاهری ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رجوع به اسلام اوج عجیبی گرفته و ترس قدرت‌ها از همین بوده و رواج اسلام‌هراسی نشانه ترس آنان از رشد اسلام در بین جوامع بشری است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به تجمع 7 هزار کاردینال و اسقف در واتیکان به دستور پاپ اضافه کرد: استاد حاج شیخ حسین انصاریان مدارکی داشتند که نشان می‌دهد پاپ 7 هزار کاردینال و اسقف را اخیراً در واتیکان جمع کرده و راهکارهایی برای توقف روند اسلام‌گرایی مطرح‌شده و درنهایت با جمع‌بندی 7 هزار نظر به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانند حجاب را از سر زنان مسلمان بردارند، موفق خواهند شد.

تولیت آستان مقدس سید علاء‌الدین‌حسین‌(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: موضع‌گیری اخیر حضرت آیت‌الله ایمانی در شورای فرهنگ عمومی بیانگر آن است که ایشان نسبت به حرکت خزنده‌ای که در برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کل کشور با رویکردی خاص در حال انجام است نگران هستند.

وی تصریح کرد: کسی با موسیقی مخالف نیست، اما نباید از حد متعارف خارج شود.

دبیر اجرائی جامعه روحانیت شیراز همچنین بیان کرد: شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و حدود یک هزار و 400 امامزاده لازم‌التکریم در این استان مدفون هستند و گرچه سابقه‌های بدی چون جشن هنر و جشن سالگرد رژیم منحوس 4500 ساله شاهنشاهی در تخت جمشید هنوز در ذهن متدینین به صورتی آزاردهنده وجود دارد، اما مسئولان باید تکریم جدی شئونات شهر مقدس شیراز و امامزادگان آن را که مورد عنایت ویژه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بوده‌اند را مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری ابراز داشت: جامعه روحانیت با نظر آیت‌الله ایمانی موافق است و اینکه بعضی از مسئولان دلیل مجوز دادن به کنسرت‌ها را برگزاری آن‌ها در دولت قبل عنوان کنند، قابل‌قبول نیست.

دبیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس با اشاره به حضور تعداد قابل‌توجهی از طلاب کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در حوزه علمیه قم افزود: در این کشورها هنوز تعداد بسیار زیادی وجود دارند که علاقه‌مند به طلبه شدن در شهر مقدس قم هستند.

طاهری با اشاره به وظایف روزافزون روحانیت ابراز داشت: روحانیت باید بهتر از این عمل کند که در برخی از مسائل مقام معظم رهبری مجبور به بیان نباشند و همچنین انتظار است که نسبت به تبیین گفته‌های ایشان بیش‌ از پیش فعالیت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار