شهردار شیراز گفت: تایید مصوبه جدید شورای شهر در مورد عوارض از سوی فرمانداری باعث رونق ساخت و ساز و افزایش سرعت صدور پروانه ساختمانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ 29 January 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز پس از تصویب لایحه دریافت عوارض ساختمانی به‌ صورت مترمربعی از سوی شورای اسلامی شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محاسبه عوارض ساختمانی به شیوه پیشین که حتی برخی شهرداران مناطق را نیز به اشتباه می‌انداخت، برای شهروندان نیز مشکل بود.
وی افزود: محتویات مصوبه جدید به سمت ساده‌سازی محاسبه رفته و بر این اساس کسانی که می‌خواهند پروانه ساختمانی بگیرند، دیگر نیاز به گشتن دنبال وکیل ندارند و می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق یا دفاتر پیشخوان نرخ عوارض خود را به آسانی محاسبه کنند.
شهردار شیراز تاکید کرد: در این مصوبه هیچ‌گونه افزایشی در کار نیست اما در بحث «بی پی» طبق مصوبه پیشین شورای شهر، درصدی افزایش محاسبه شده است.
پاک‌فطرت یادآور شد: به طور متوسط در سال آینده بین 10 تا 15 درصد افزایش عوارض را خواهیم داشت. وی همچنین شیوه محاسبه در این مصوبه را بر بیمه ساختمانی بی‌تاثیر دانست و خاطرنشان کرد: پروانه‌ ساختمانی ملاک محاسبه این بیمه خواهد بود.
لایحه‌ پیشنهادی شهرداری شیراز مبنی‌بر تغییر و آسان‌سازی روش محاسبه عوارض در 18 بند تقدیم شورای شهر شد که درنهایت پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.
زمینه آزادسازی ساخت و ساز در باغ‌های سه منطقه از شیراز رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این نشست درباره دیگر مصوبه لایحه پیشنهادی شیراز در زمینه هزینه خدمات باغات واقع در حریم شهرداری‌های مناطق 10، شش و سه به خبرنگاران گفت: بر اساس این مصوبه صاحبان باغ‌هائی که در محدوده این مناطق قرار می‌گیرند معادل 1.6 برابر سطح اشغال مجاز سهم خدمات پرداخت می‌کنند. غلام‌مهدی حقدل افزود: سهم خدمات به‌ازای هر متر مربع 2.5 برابر قیمت ارزیابی زمین که 250 «بی پی» معین شده است.
 وی تصریح کرد: این مصوبه زمینه آزادسازی ساخت‌وساز در باغ‌های سه منطقه شیراز را که دارای مجوز و یا رای کمیسیون ماده 100 باشند، فراهم می‌کند. وی تصریح کرد: پس از تائید این مصوبه توسط فرمانداری، آنهایی که در باغ‌های محدوده مناطق 10و سه ساخت‌وسازی انجام داده بودند، پس از تادیه حقوق شهرداری، امکان دریافت هرگونه استعلام را به شرط پرداخت عوارض ذی‌ربط و اینکه تخلفی صورت نگرفته باشد خواهند یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار