معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، ضعف استان فارس را در عدم وجود برنامه بلند مدت دانست و گفت: داشتن سند بلند مدت برای فارس ضروری است.
کد خبر: ۱۶۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 25 January 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان: احمدعلی افکاری، معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس امروز (5بهمن) در سومین گردهمایی تدوین سند چشم انداز فارس که در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه در افق 1404 آمده است ایران در این سال کشوری است که جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری را در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلاب با تعامل سازنده در روابط بین الملل خواهد داشت، گفت: جامعه ایرانی در این سال باید توسعه یافته و مناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود متکی بر اصول اخلاقی و ارزش های اسلامی و انقلابی باشد.

وی، برخوداری از دانش پیشرفته، توان در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی در تولید ملی در این سال را از دیگر اهداف سند چشم انداز افق 1404 خواند و یادآور شد: در این سال این کشور باید امن و مستقل، برخوردار از سلامت، رفاه و امنیت غذایی باشد.

افکاری در خصوص استان فارس نیز گفت: مشکلاتی که در گذشته داشتیم نباید باعث شود در وضع موجود درجا بزنیم.

معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، بر لزوم برنامه ریزی بلند مدت تاکید و خاطر نشان کرد: اگر برنامه بلند مدت ریخته نشود همیشه نگاه توسعه ای کوتاه مدت خواهد بود و با برنامه های کوتاه مدت نمی توان پیشرفت را شاهد بود.

افکاری، ضعف استان فارس را در عدم وجود برنامه بلند مدت دانست و افزود: معنی مشکلات موجود ماندن در وضع موجود نیست و داشتن سند بلند مدت برای کشور و فارس ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات عنوان شد تهیه سند چشم انداز با تهیه سند راهبردی و سیاست ها متفاوت است، افزود: سند چشم انداز نقطه شروع است تا بعد از آن سند راهبردی  تدوین شود.

افکاری با اشاره به اینکه سند چشم انداز دارای ویژگی های فضایی است که باید به آن دست یابیم، اضافه کرد: سند چشم انداز یک سند کیفی و آرمانی است و پس از احصا نقاط ضعف و قوت فارس و توجه به مسائل استان باعث شد تا روی سند چشم انداز استان مطالعه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار