فرمانده انتظامی شهرستان "بوانات" استان فارس از دستگیری ۲۶۹ خرده‌فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲ 29 January 2015

به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، سرهنگ رجبعلی رزمجویی اظهار داشت: در 9 ماه گذشته در سطح شهرستان مقدار 33 کیلوگرم مواد مخدر از خرده‌فروشان کشف و در این راستا 269 نفر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر نیاز به یک حرکت همگانی دارد و تک‌تک آحاد جامعه باید به‌خود آگاهی در مبارزه با مواد مخدر و مقابله واقعی با این پدیده شوم بپردازند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات بابیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیاز به حرکت همگانی دارد گفت: با مشارکت همه، اعتیاد در جامعه کمرنگ می‌شود.

سرهنگ رزمجویی که در جلسه نشست تخصصی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر سخن می‌گفت، افزود: بحث اعتیاد و تمایل به اعتیاد ، یک معزل اجتماعی است و می‌توان باهماهنگی بین آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها و مشارکت همگانی افراد جامعه اعتیاد در جامعه را کمرنگ کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: برای از بین بردن اعتیاد و آگاهی مردم از بلای خانمان‌سوز اعتیاد باید همه باهم به مبارزه با آن بپردازیم.

سرهنگ رزمجویی تأکید کرد: بدون همکاری کلیه اقشار مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی مبارزه با این بلای خانمان‌سوز امکان‌پذیر نیست

دستگیری تاجر قلابی در شیراز

با تلاش مأموران پلیس فتا استان فارس شخصی که در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان مشاور تجارت و تاجر کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ سید موسی حسینی در این زمینه گفت: خانمی با مراجعه به مأموران این پلیس مدعی شد توسط یکی از دوستانم با گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وایبر و واتس آپ با عنوان تجارت عضو شده و با مدیر این گروه که خود را تاجری موفق و مشاور تجارت معرفی می‌کرد، آشنا شدم.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود چنین بیان کرد که با وعده‌های اغواء کننده این فرد مبنی بر مشارکت در واردات و صادرات مقرر شد مبلغ 90 میلیون ریال به‌حساب وی واریز کنم و پس از واریز کردن 20 میلیون ریال، از طریق تعدادی از اعضای گروه تجارت متوجه شدم او کلاهبردار است و به همین طریق تعدادی از اعضای گروه را فریب داده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس بابیان اینکه بعد از واریز مبلغ به‌حساب متهم او دیگر به شماره تماس‌های شاکی پاسخ نداده است افزود: مأموران و کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی، موفق به شناسایی متهم شدند.

وی بیان کرد: متهم با ساختن گروه‌هایی در نرم‌افزارهای "واتس آپ" و "وایبر" با عنوان تجارت خود را تاجری موفق در امر واردات و صادرات معرفی و با ارائه مشاوره‌های علمی، تخصصی و در اختیار گذاشتن اطلاعات علم روز تجارت ، اعضای گروه را رهبری می‌کرد.

سرهنگ حسینی گفت: متهم بعد از اثر گزاری بر اعضای گروه و پیدا کردن قربانی خود پیشنهاد همکاری را به او داده و با صحبت‌های جذاب و وعده‌های اغواکننده در مورد تجارت و سوددهی، وی را ترغیب به همکاری کرده و درخواست واریز مبلغ موردنظر یا تحویل گرفتن جنس خواسته‌شده را می‌کرد که در همین بین تعداد زیادی از اعضای این گروه‌ها با ترفندهای مختلف فریب‌خورده و متضرر شده بودند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان گفت: ارائه اطلاعات تخصصی و کامل از جانب برخی اشخاص و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی دلیل بر اعتبار آن‌ها نیست و در برقراری ارتباط با افراد ناشناس و غریبه‌ها در فضای مجازی باید مواظب بود تا از این‌جانب آسیبی آن‌ها را تهدید نکند.

دستگیری 8 نفر سارق در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان استان از اجرای طرح مبارزه با سرقت و دستگیری هشت نفر سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین خلیفه با اعلام این خبر گفت : مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی در راستای طرح مبارزه با سرقت و با اجرای گشت‌های هدفمند ، موفق به دستگیری سارقین و کشف اموال مسروقه شدند.

وی ادامه داد : در این طرح تعداد چهار دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و دو دستگاه خودرو تحت تعقیب نیز توقیف شدند.

سرهنگ خلیفه کشف 7 فقره سرقت احشام به ارزش تقریبی پانصد میلیون ریال و دستگیری 8 نفر سارق را از دیگر نتایج اجرای این طرح برشمرد و افزود: اجرای طرح مبارزه با سرقت به‌صورت جدی در سطح شهرستان ادامه می‌یابد.

وی از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از بروز انواع سرقت، موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

کامیون با 45 میلیون خلافی توقیف شد

یک دستگاه کامیون با 45 میلیون و 700 هزار ریال خلافی توسط مأموران پلیس‌راه شمالی فارس توقیف و روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس‌راه شمالی فارس با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس‌راه شیراز-اصفهان یک کامیون را جهت بررسی سوابق و مدارک متوقف کردند.

سرهنگ کسری سیروسی افزود: پس از استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو دارای 45 میلیون و 700 هزار ریال خلافی است.

وی افزود: بر اساس قانون خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

کشف محموله‌های قاچاق میلیاردی در شیراز

مأموران پلیس آگاهی استان فارس مقادیری محموله قاچاق باارزشی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال در شیراز کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اعلام این خبر گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا، دو دستگاه خودرو پژو 405 و یک دستگاه پژو پارس را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ سیروس حیدری ادامه داد: در بازرسی از این خودروها 3 هزار و 663 ثوب انواع پوشاک و 568 عدد شیشه ادوکلن قاچاق که فاقد مجوز قانونی بود، کشف شد.

وی بابیان اینکه در این راستا دو نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ حیدری در پایان با اشاره به اثرات مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور، از شهروندان درخواست کرد شهروندان اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار