معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در گذرگاه مجموعه حافظیه و استقبال مسافران از این نمایشگاه خبرداد.
کد خبر: ۱۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 24 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از تسنیم؛محمدفرخ‌زاده، اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی شهرداری شیراز به همراه چهارمین نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از ابتدای نوروز گشایش یافته که در روزهای گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 23 مقابل حافظیه دائر بوده و پذیرای علاقه‌مندان است، گفت: این نمایشگاه با محوریت معرفی ظرفیت‌های شهر شیراز در عرصه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی برگزار شده و در آن عکس‌های مختلف اماکن تاریخی و مذهبی شیراز نیز ارائه شده است.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: امروز معتقدیم این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی صنایع دستی شیراز است که می‌توان در قالب هفته‌های فرهنگی مشترک در شهرهای مختلف کشور اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه عامل توسعه صنعت گردشگری از محل درآمد گردشگر است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی به ویژه در محورهای گردشگری سبب می‌شود مدت زمان اقامت و ماندگاری گردشگران بیشتر شود.

بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه‌ها سبب می‌شود هنرمندان، مکانی حتی بصورت موقت برای عرضه هنرها و صنایع دستی خود داشته باشند که این امر می‌تواند سبب ترغیب آنها و عدم نابودی این صنایع دستی و هنرها شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از هنرها و صنایع دستی ما به علت عدم توجیه اقتصادی از بین رفته و یا در حال نابودی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان در این زمینه تدابیری اندیشیده و اماکنی به عنوان مکان‌های دائمی عرضه صنایع دستی تدارک ببینند که از طریق آن به هنرمندان و درآمدزایی شهر کمک شود.

پارسایی افزود: شورای اسلامی شهر و کمیسیون گردشگری معافیت‌های ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به تصویب رسانده که به نوعی در کشور بی‌نظیر است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، خاطرنشان کرد: شهرداری در برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و کمک به راهنمایی در تهیه امکانات و تدارکات برای مسافران نوروزی و گردشگران، کارهای اساسی انجام داده که رضایت میهمانان نوروزی حکایت از این موضوع دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار